کد خبر: ۳۳۴۵۴
تاریخ انتشار: ۲۳:۰۵ - ۱۹ تير ۱۳۹۱

حمله موج جدید ریزگردها به فارس

یک کارشناس سازمان هواشناسی استان فارس گفت: از آخر هفته جاری وجود ریزگردها در استان فارس به ویژه شهر شیراز بیشتر می‌شود.

به گزارش شیرازه جعفر برزگر دیروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: هم‌اکنون ریزگردها از شدت قابل توجهی برخوردار نیستند اما انتظار می‌رود از آخر هفته جاری وجود ریزگردها در استان فارس به مرز هشدار نزدیک شود.

وی با بیان اینکه هم‌اینک ریزگردها در شهرهای قیروکارزین و فیروزآباد دارای شدت بیشتری هستند تصریح کرد: در شیراز نیز در ساعت‌های بعد از ظهر به دلیل پایداری هوا ریزگردها به بالا حرکت داده شده و گرد و غبار در آسمان شهر شیراز کمتر دیده می‌شود.

این کارشناس هواشناسی با اشاره به اینکه ریزگردها در حال حرکت به سمت غرب کشور هستند، خاطرنشان کرد: اگر گرد و غبار پدیدار شده از کشور عراق شدت یابد، باید منتظر بود که در آخر هفته جاری شدت ریزگردها در این استان به مرز هشدار نزدیک شود.

برزگر اضافه کرد: البته شدت ریزگردها به اندازه گرد و غبار قبل نیست اما باید جوانب احتیاط رعایت شود.

وی از افزایش دمای فارس در روزهای آینده خبر داد و گفت: به دلیل افزایش تراز میانی جو، پیش‌بینی می‌شود در سه روز آینده دمای هوا در فارس افزایش داشته باشد.

کارشناس سازمان هواشناسی فارس افزود: بر این اساس آسمان استان فارس در ساعت‌های آینده صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد شدید و گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

برزگر تصریح کرد: آسمان شیراز همچنین در شبانه‌روز آینده صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد شدید و گرد و غبار است.

به گزارش فارس، درجه هوای امروز شیراز در خنک‌ترین ساعت روز در 18درجه بود و در گرم‌ترین ساعت به 39 درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان