کد خبر: ۳۳۵۰۶
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۴ - ۲۰ تير ۱۳۹۱

بیش ازیك هزار نیروی حق التدریس فارس امسال رسمی می شوند

مدیركل آموزش و پرورش استان فارس گفت : امسال یك هزار و 130 نیروی حق التدریس شاغل دراین استان رسمی و 236 تن از دانش آموختگان تربیت معلم نیز وارد عرصه آموزشی فارس می شوند.

به گزارش شیرازه به نقل از ایرنا، محمدحسین روزیطلب ، روز سه شنبه در نشستی خبری افزود: این گروه از معلمان حق التدریس همان كسانی هستند كه در سال تحصیلی گذشته ، تعیین تكلیف شده اند.

وی بیان داشت: با توجه به اجرای طرح تحول نظام آموزشی در كشور، امسال نزدیك به 57 هزار دانش آموز در استان فارس درمقطع ششم ابتدایی ، مشغول به تحصیل می شوند و دو هزار و 826 معلم درهمین تعداد كلاس درس، كار آموزش این دانش آموزان را برعهده دارند.

مدیركل آموزش و پرورش فارس با بیان این كه تابستان سال جاری فصلی پركار برای آموزش و پرورش استان فارس و گروهی از معلمان است، گفت: با توجه به اضافه شدن یك پایه به دوره ابتدایی، در مرحله اول ، نیروهای علاقه مند را با یكسری امتیازها از دوره های راهنمایی و دبیرستان برای كار در دوره ابتدایی تغییر وضعیت داده ایم وهم اكنون این معلمان درحال سپری كردن دوره های آموزش ضمن خدمت هستند.

روزیطلب ، ادامه داد: با عنایت به این كه كتاب های درسی پایه های دوم و ششم ابتدایی در سال تحصیلی آینده جدید خواهد بود ازاین رو295 مدرس ازاستان فارس برای تدریس در پایه های یاد شده، آموزش های لازم را در تهران فرا گرفته اند.

وی اظهار داشت: دو درس محتوای الكترونیك و مباحث اجتماعی به صورت پژوهشی و كارگاهی برای كلاس ششم ابتدایی تدوین شده است و این درس ها كتاب برای دانش آموز ندارند بلكه كتاب معلم دارند تا معلمان متناسب با استعداد دانش آموزان، مباحث كلاس را مدیریت كنند.

روزیطلب افزود: هدف از این اقدام این است كه دانش آموزان دوره ابتدایی كه یك معلم را در كلاس درس می بینند برای دوره های تحصیلی بعد كه دبیران مختلفی دارند، آمادگی بیشتری پیدا كنند و این مساله در سال ششم اتفاق خواهد افتاد.

مدیركل آموزش و پرورش استان فارس گفت: برای مدیران مدارس ابتدایی نیز دوره های ویژه ای برای آشنایی با تحول بنیادین گذاشته شده است.

روزیطلب با بیان این كه در برنامه تحول بنیادین ، روش تدریس تغییرمی كند، گفت: روش تدریس از علم آموزی یا انتقال معلومات به پژوهش محوری تغییر یافته است ، یعنی دانش آموز به تفكر واداشته می شود تا قاعده و قانون علم را خود دریابد و زایش فكر صورت گیرد.

روزیطلب درباره نحوه تامین كلاس های درس ششم ابتدایی در مدارس این مقطع تحصیلی نیز اظهار داشت: از هر سه مدرسه راهنمایی ، یك مدرسه به مقطع ابتدایی می پیوندد كه 476 كلاس درس را در اختیار ما قرار می دهد و برخی اتاق های دفتردبیران و دفترداران ادغام و یكی دو كلاس هم از این طریق آزاد می شود و از این طریق نیز 674 كلاس درس در اختیار ما قرار می گیرد.

وی ادامه داد: 310 كلاس درس هم با اعتبارات نوسازی مدارس اضافه می شود و301 كلاس هم كه درحال ساخت است اول مهرماه امسال به فضای آموزشی استان فارس می پیوندد و مورد استفاده قرار می گیرد.

مدیركل آموزش و پرورش استان فارس دربخش دیگری از مطالب خود به مصوبه هیات دولت و شورای اداری این استان مبنی برمشاركت همه اداره های فارس درامرهوشمندسازی مدارس این استان اشاره كرد و گفت: اگر نتوانیم مدارس فارس را به سرعت هوشمند كنیم ، دانش آموزان فارس در رقابت های ملی ازسایر استان هایی كه در این زمینه ، گام های جدی تری برداشته اند، عقب خواهند ماند.

روزیطلب به مصوبات استانی رییس جمهوری در حوزه آموزش و پرورش استان فارس اشاره كرد و اظهار داشت: از 100سالن چند منظوره ورزشی كه در سفرهای استانی رییس جمهوری به تصویب رسیده است، بیش از 70 سالن هم اكنون در حال بهره برداری است و یا هم اینك مورد استفاده دانش آموزان این استان است.


نظرات بینندگان