کد خبر: ۳۳۵۱۸
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۹ - ۲۰ تير ۱۳۹۱

هشدار در خصوص موج سركوبها در عربستان

كميته دفاع از حقوق بشر در كشورهاي عربي، در مورد سركوب تظاهرات در عربستان هشدار داد.

به گزارش شیرازه به نقل از العالم عربي، كميته دفاع از حقوق بشر در كشورهاي عربي، طي بيانيه اي حجم فجايع حكومت عربستان در حق مردم اين كشور را بسيار زياد دانست و در مورد سركوب گسترده معترضان و تظاهرات كنندگان توسط نيروهاي امنيتي عربستان، هشدار داد.

اين بيانيه پس از آن منتشر شد كه نيروهاي امنيتي با سركوب گسترده معترضان، شيخ نمر از روحانيان برجسته شرق عربستان و از بزرگترين مخالفان رژيم حاكم بر اين كشور را بازداشت كرده و آن را به زندان منتقل كردند و دو جوان معترض كننده را هم در منطقه الشرقية، به شهادت رساندند.

اين كميته همچنين، سكوت مجامع بين المللي و سازمان حقوق بشري را در قبال سركوب تظاهرات توسط رژيم آل سعود، نشان دهنده دوگانگي سياست هاي اين مجامع دانست و عدم اتخاذ تصميمي قاطع در مورد اقدامات مستبدانه اين رژيم را باعث استبداد بيشتر و از بين رفتن هرگونه آزادي در اين كشور برشمرد.

اين كميته در ادامه، از وضعيت مصيبت بار مردم منطقه الشرقية و برخي ديگر از شهرهاي شيعه نشين عربستان همچون القطيف، العوامية و الاحساد سخن مي گويد و خشونت ها برعليه معترضان اين مناطق را نشان دهنده عدم تحمل هرگونه اعتراض از سوي مقامات عربستاني مي داند.

گفتني است؛ در روزهاي اخير و با گسترش اعتراضات مردمي برعليه رژيم‌ آل سعود، مقامات اين رژيم فشارهاي خود را بر مردم افزايش دادند تا جايي كه بيش از صد معترض را پس از بازداشت شيخ نمر به زندانهاي سازمان اطلاعات عربستان منتقل كرده اند.

انتهای خبر/ص

نظرات بینندگان