کد خبر: ۳۳۶۸۵
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۹ - ۲۳ تير ۱۳۹۱

جهان اسلام، جغرافیایی حساس و فرهنگی غنی دارد

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی گفت: جهان اسلام دارای حساس‌ترین مکان‌های جغرافیایی و غنی‌ترین فرهنگ‌ها است.

به گزارش شیرازه به نقل از خبرگزاری فارس از شیراز، علی اکبر ولایتی بعد از ظهر امروز در همایش بزرگ بیداری اسلامی که در حسینیه سیدالشهدای شهر صدرا برگزار شد، با بیان اینکه انقلاب اسلامی منشا بیداری اسلامی است، اتفاقات اخیر در کشورهای اسلامی با عنوان بیداری اسلامی را یک انفجار نور دانست و اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران تاثیر بسیاری در کشورهای دیگر داشته است.

وی خواسته مردم مصر، تونس، لیبی، بحرین و یمن را آزادی رای در چارچوب ارزش‌های اسلامی برشمرد و افزود: به صحنه آمدن تمام مردم اعم از پیر و جوان به صورت غیر مسلحانه و با سلاح الله‌اکبر، الگوی عرضه شده از سوی امام راحل در ایران بود.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی با بیان اینکه در یک کشور اسلامی در عین حال تمام فشارها به دلیل پویایی اسلام در آن جامعه، مردم مسلمانی را حفظ می‌کنند ادامه داد: حضور همگانی مردم در صحنه از روش‌ها و تاکتیک‌هایی بود که امام خمینی (ره) برای پیروزی در مقابل ظلم انتخاب کرد.

ولایتی با بیان اینکه بیداری اسلامی همان بازگشت به خویشتن اسلامی خویش است اضافه کرد: بیداری اسلامی موجی فراگیر بوده که کشورهای مختلفی را گرفته است.

وی با بیان اینکه تمام مسلمانان نظام جمهوری اسلامی را نظام خود و رهبری این نظام را رهبر خود می‌دانند تصریح کرد: ایران، ام‌القرای بیداری اسلامی است و نعمت جمهوری اسلامی، ارزش‌های اسلامی را به ایران بازگرداند.

مشاور بین‌الملل مقام معظم رهبری با تاکید بر استفاده از فرصت‌های موجود ابراز داشت: باید مراقب باشیم تا بیداری اسلامی منحرف نشود.

ولایتی، جهان اسلام را یکی از قطب‌های جهان برشمرد که دارای حساس‌ترین مکان‌های جغرافیایی و غنی‌ترین فرهنگ‌ها است.

وی با اشاره به جایگاه ایران در دنیا گفت: جمهوری اسلامی چنان اعتماد به نفس عظیمی در ملت ما ایجاد کرده است که اکنون به این جایگاه بزرگ در دنیا رسیده‌ایم.

در این همایش حجت‌الاسلام درویشی امام جمعه شهر صدرا به بیان گزارشی از وضعیت شهر جدید صدرا پرداخت و با اشاره به بیداری اسلامی گفت: کشورهای اسلامی پذیرفته‌اند که حرکت آنها با تاسی از حرکت بزرگ انقلاب اسلامی ایران است.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان