کد خبر: ۳۴۰۷۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۱ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۱

طرح کارشناسی شده! ترافیک نیامده تعطیل شد!

با تصمیم شورای ترافیک استان،همانطور که از قبل پیش بینی می شد اجرای طرح ترافیک شهر شیراز به زمان نامعلومی موکول شد.

شیرازه طرح ترافیک شیراز طرحی که از ابتدا معلوم بود یک کپی کامل ازطرح ترافیک تهران است طرحی بود کاملا غیرکارشناسی که خیلی از نهادهای تصمیم گیر در شیراز مخالف اجرای این طرح بودند.

دراین مدت طولانی که بحث برسر اجرای طرح ترافیک در روز اول مردادماه وجود داشت شاهد موضع گیریها و مصاحبه هایی از مسئولین شهری شیراز بودیم. گروهی موافق این طرح بودند از جمله رئیس شورای شهر و تعدادی از اعضای این شورا و تعدادی هم مخالف بودند مانند فرماندار، نیروی انتظامی و نهایتا استاندار .

فرماندار محترم که ماه رمضان را فرصت خوبی برای اجرای طرح میدانستند قویا فرمودند به خاطر رفاه حال مردم این طرح اجرا نمی شود. استاندار که مدام از عدم رضایت شورای ترافیک صحبت میکرد، میگوید که زیرساختها اماده نبوده واجرای طرح عملی نیست. رئیس نیروی انتظامی شهر هم که مدام از اماده نبودن زیرساختها گلایه میکرد مخالف اجرای این طرح در اول مردادماه بود.

اما شورای شهری ها از رئیس شورا تا مهدی خانی معتقدند بودند که برای اجراي طرح ترافيك 7 تا 8 سال کار كارشناسي صورت گرفته و هم اكنون به نتيجه مطلوب رسيده و به تعويق انداختن آن بدون توجيه، شايسته نيست.

اما با تمام این احوال دیروز مدیرکل دفتر فنی استانداری فارس گفت: زمان دقیق اجرای طرح محدوده ترافیک شهر شیراز پس از فراهم شدن زیرساختها، تامین نظر دستگاه های ذیربط و تائید شورای ترافیک استان فارس، به اطلاع مردم خواهد رسید واب پاکی را روی دست همه ریخت.

اما لازم است مسئولین محترم که ید طولایی در مدیریت سعی و خطا و حرکت لاک پشتی در مسیر توسعه وپیشرفت شهر شیراز داشته اند به سوالات زیر جواب بدهند.

1-ایامسئولین شهری شیراز از ابتدا نمی دانستند که زیرساختهای لازم برای اجرای این طرح به این زودی اماده نمی شود که مدام مانور میدانند که این طرح از ابتدای مردادماه اجرا می شود.

2-ایا تقلید از اقدامات شهرداری تهران بر اساس برداشتهای سطحی نبوده است؟

3-ایا آقایان مسئول، شهردار، فرماندار، ریاست راهور ، اعضای محترم شورای شهر ، مسئول متخصص ترافیک شیراز و ... نمی دانستند شیراز با کلان شهر تهران در همه زمینه ها تفاوت دارد و برداشت سطحی و تقلیدی از عملکرد شهرداری تهران نه تنها مشکلی را حل نخواهد کرد ، بلکه معظلات و مشکلات بیشتری برای مردم شیراز به دنبال خواهد داشت.خیابان لطفعلی خان زند کجا و خیابان عریض انقلاب تهران کجا! اگر خط ویژه اتوبوس تندرو در آن خیابان ایحاد می شود دلیلی ندارد که در خیابان زند شیراز هم اجرا شود.

4-ایا مسئولین محترم نمی دانستند هسته مرکزی شهر پر از مراکز خدماتی، درمانی و اداری است و سامان دادن مراجعان به هسته مرکزی شهر تدابیر ویژه ای میخواهد؟

5-مسئولین چطور میخواهند پاسخگوي ضربه هاي روحي و رواني كه مردم از سردرگمی نحوه اجرای طرح ترافيك متحمل شدند باشند؟

6- واقعا چگونگي تردد ساكنين محدوده ترافيكي، چگونگي ساماندهي تاكسي تلفني ها و سرويس مدارس، چگونگي تاثير اين طرح بر كرايه تاكسي ها و ميزان امادگي ناوگان حمل و نقل عمومي براي تحمل باري كه بر اثر اجراي محدوده ترافيكي به آن تحميل مي شد و مسائلي از اين دست مشخص شده بود؟

7-ایا درشهری که بسياري از شهروندان هنوز اطلاع كافي در اين زمينه ندارند و حتي نمي‌دانند منظور از زوج يا فرد بودن پلاك خودروها چيست بدرستی اطلاع رسانی شده بود؟

مسئولین محترم باید بدانند که تا زیرساختهای شهری ایجاد نگردد این طرح با شکست مواجه خواهد بود. لذا هرگاه مترو – این آرزوی دیرینه مردم شیراز راه افتاد، مسیر شمال به جنوب شیراز و شرق به غرب آن را حداقل با بزرگراهی مشابه رسالت یا همت تهران به هم وصل شد، به اندازه کافی اتوبوس تندرو با بلیط ارزان قیمت مشابه تهران راه اندازی گردید، فرهنگ عمومی رانندگی در شیراز را ارتقاء یافت، پلیس راهور در حد کفایت از نیروهای کارشناس کادر (افسر شاغل) برخوردار گردید و ... آنگاه اگر نیاز به ایجاد طرح ترافیک و محدودیت تردد خودروهای شخصی در خیابانهای مرکزی شیراز بود مطمئن باشید مردم هم با کمال میل از اقدامات شما پشتیبانی می کنند در غیر این صورت همین آش و همین کاسه بازهم وجود خواهد داشت و  کسی به طرح‌های تقلیدی ترافیک دل نمی بندد.

راستی این روزها در شیراز چند نفر را می‌شناسید که از اجرا نشدن طرح ترافیک ناراحت باشد؟

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
من
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۱ مرداد ۱۳۹۱
0
ما که از اولش می دونستیم این طرح به درد شیراز نمی خوره