کد خبر: ۳۴۱۸۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۲ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۱

اختصاص 25 میلیارد ریال اعتبار به بافت فرسوده لار

مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس گفت: با مشخص‌شدن تکالیف دستگاه‌ها در مورد آلودگی هوای استان، شاهد کاهش چشمگیر آلودگی‌ها در فارس هستیم.

به گزارش شیرازه ،حسینعلی ابراهیمی‌کارنامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز با اشاره به تصویب طرح جامع کاهش آلودگی هوای کلان‌شهرها و مشخص‌شدن تکالیف تمام دستگاه‌ها در اجرای این طرح اظهار داشت: با پیگیری شورای برنامه‌ریزی استان اقدامات بسیار خوبی در سطح کلان‌شهر شیراز صورت گرفته و شاهد کاهش چشمگیر آلودگی هوا ناشی از احتراق سوخت در منابع متحرک یا خودروها هستیم.

وی افزود: آلودگی‌های امروز این استان مربوط به پدیده ریزگردهاست که به طور عمده از مرزهای غربی کشور وارد شده‌اند.

ابراهیمی تصریح کرد: باید تلاش شود کانون‌های درون استانی ریزگردها ایجاد نشود.

وی مهم‌ترین مشکل در اجرای طرح جامع کاهش آلودگی هوا را بحث از رده خارج‌کردن خودروهای فرسوده و جلوگیری از تردد این خودروها دانست و افزود: این موضوع توسط شورای برنامه‌ریزی این استان و دفتر امور شهری استانداری فارس در حال پیگیری است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس گفت: از رده خارج‌شدن خودروهای فرسوده نیازمند حمایت و مساعدت مجموعه وزارت کشور به منظور تخصیص وام به دارندگان خودروهای فرسوده و همچنین افزایش سهم این استان از سهمیه از رده خارج کردن خودروهای فرسوده است.

وی از افزایش سرانه فضای سبز شیراز خبر داد و تصریح کرد: از لحاظ افزایش سرانه فضای سبز به هدف‌گذاری‌های طرح رسیده‌ایم و در دو سال اخیر (هر سال یک متر مربع) به سرانه سبز اضافه شده است.

ابراهیمی اضافه کرد: سرانه فضای سبز در شیراز در سال 89 حدود 12.5 متر مربع بوده که این عدد در سال جاری به 15.5 متر مربع افزایش یافته است.

وی گفت: برآوردها نشان می‌دهد در بحث سرانه فضای سبز در شیراز جلوتر از برنامه حرکت می‌کنیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به معاینه فنی خودروها در شیراز اظهار داشت: شش مرکز معاینه فنی خودرو در شیراز فعال است که پاسخگوی نیازهای شهر هستند و مشکلی در این راستا وجود ندارد.

 

انتهای خبر/ک

نظرات بینندگان