کد خبر: ۳۴۱۸۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۵ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۱

صرفه‌جویی 30 درصدی مصرف انرژی در شهرداری

شهردار شیراز گفت: در بحث مدیریت مصرف انرژی با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و کاهش 30 درصدی صرفه‌جویی در مصرف انرژی، رتبه قابل قبولی را در بین سایر دستگاه‌ها کسب کرده‌ایم.

به گزارش شیرازه به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، علیرضا پاک فطرت صبح امروز در جریان بازدید از پروژه‌های شهرداری شیراز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: امیدواریم مزاحمتی برای شهرداری ایجاد نشود تا بتوانیم این روند را به خوبی دنبال کنیم.

وی ادامه داد: عده‌ای از سرعت گرفتن روند اجرای پروژه‌های شهرداری خوشحال نیستند و این رویه را نمی‌پذیرند و به دنبال این هستند تا در کارها خلل ایجاد کنند.

پاک فطرت اضافه کرد: اعتبارات پروژه‌های شهرداری شیراز از محل عوارضی که از مردم دریافت می‌شود تامین شده و ما نیز همواره سعی کرده‌ایم در استفاده از این اعتبارات نهایت دقت و تلاش را داشته باشیم.

شهردار شیراز گفت: از طرفی قصد نداریم که برای تامین اعتبارات مورد نیاز به شهروندان به ویژه اقشار کم‌درآمد فشار وارد آوریم.

وی یکی از راه‌های جذب اعتبارات بیشتر به پروژه‌های شهرداری را مدیریت هزینه و مصرف اعلام کرد و گفت: این کار در حال حاضر در شهرداری در حال انجام است و توانسته‌ایم از این طریق اعتبارات بیشتری به پروژه‌ها تزریق کرده و سرعت بیشتری به روند اجرای پروژه‌ها بدهیم.

پاک فطرت گفت: در بحث مدیریت مصرف انرژی نیز که یکی از راه‌های کاهش هزینه‌ها است، شهرداری شیراز موفق شده با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و کاهش 30 درصدی صرفه‌جویی در مصرف انرژی، رتبه قابل قبولی را در بین سایر دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان به خود اختصاص دهد.

پاک فطرت افزود: البته این بخش کوچکی از مدیریت هزینه است و تمرکز اصلی ما بر روی مهندسی ارزش، مدیریت هزینه‌های جاری و کاهش و یا حذف هزینه‌های غیرضروری است.

وی تصریح کرد: در این اواخر با انجام مجدد مهندسی ارزش در پروژه تقاطع غیر‌همسطح هفت تنان – دلگشا موفق شدیم علاوه بر صرفه‌جویی در بحث تملک، تعداد شمع‌هایی که برای اجرای این پروژه باید به کار می‌رفت را به نصف کاهش دهیم که این رقم قابل توجهی صرفه‌جویی ریالی را به دنبال داشته است.

 

انتهای خبر/ک

نظرات بینندگان