کد خبر: ۳۴۲۴۰
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۵ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۱

به زودی مرکز درمانی بیماری‌های نادر در شیراز

در نشست مشترک دانشگاه علوم پزشکی شیراز و بنیاد بیماری‌های نادر، طرح راه‌اندازی مرکز درمانی و شناسایی بیماری‌های نادر در شیراز مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس محمدهادی ایمانیه امروز در حاشیه برگزاری این نشست  اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی شیراز از همکاری با بنیاد بیماری‌های نادر استقبال می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: شهر شیراز با توجه به جایگاه مهمی که در عرصه پزشکی کشور دارد می‌تواند در سطح کشور در مسائل مختلف درمانی پیشرو باشد.

وی با اشاره به نشست مشترک دانشگاه علوم پزشکی و مدیرعامل بنیاد بیماری‌های نادر تصریح کرد: در این نشست مشترک دیدگاه‌های طرفین مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد در صورت امکان زمینه همکاری بیشتر در سطح استان فارس ایجاد شود.

ایمانیه تصریح کرد: شهر شیراز دارای دو ظرفیت مهم درمانگاه امام رضا (ع) و شهید مطهری است که حضور 180 استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی ویژگی ممتاز این دو درمانگاه است.

وی گفت: نمونه این دو درمانگاه در سطح کشور کمیاب است و می‌توان در محیطی نزدیک به این دو درمانگاه زمینه همکاری با بنیاد بیماری‌های نادر را ایجاد کرد.

مدیرعامل بنیاد بیماری‌های نادر کشور نیز ضمن ابراز خرسندی از همکاری با دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: امیدواریم بتوانیم با یک کار مشترک و تامین زمین از سوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز مرکز درمانی و شناسایی بیماری‌های نادر را در این شهر راه‌اندازی کنیم.

علی داوودیان خاطرنشان کرد: در حال حاضر در کشور 15 هزار بیمار زیر‌پوشش بنیاد بیماری‌های نادر هستند و در دنیا نیز بین شش تا 8 هزار نوع بیماری نادر شناسایی شده است.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان