کد خبر: ۳۴۲۸۳
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۵ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۱

فرمانده انتظامی فارس :در مواجهه با متهمان طبق موازین اسلامی رفتار شود

فرمانده انتظامی فارس گفت: پلیس باید حرمت مردم را نگه دارد و حتی در مواجهه با متهمان مکتبی بودن را فراموش نکند و طبق موازین اسلامی با مردم رفتار کند.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی فرماندهی انتظامی استان فارس، سیروس سجادیان در جمع مردم و مسئولان شهرستان کازرون اظهار داشت: شهر کازرون مهد شهدا، رزمندگان و دلاورمردانی است که با نثار جان خود مایه سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی شدند و جا دارد مسئولان این شهر در خدمت به مردم، همت بیشتری را داشته تا ادامه دهنده راه شهدا و حافظ خون پاک آنان باشند.

وی مکتبی بودن پلیس جمهوری اسلامی ایران را وجه تمایز با سایر کشورها عنوان کرد و افزود: آنچه امروزه در جامعه ما و نیروی انتظامی باید دنبال کنیم اقتدار نرم بوده که به معنای دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی و خدمت خالصانه به مردم است.

فرمانده انتظامی فارس با بیان اینکه دشمن به دنبال گرفتن روحیه ایثار، شهادت و همدلی از مردم ما، شایعه پراکنی و جلوگیری از انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر است، خاطرنشان کرد: امروز سلاح و شمشیرهای ما در مبارزه با دشمن، زبان و عملکرد ماست که با آن باید امر به معروف و نهی از منکر کنیم و افتخار می‌کنیم که در انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر نیروی انتظامی در خط مقدم قرار دارد.

سجادیان تصریح کرد: تا زمانی که روحیه بسیجی در نیروی انتظامی حاکم است این نیرو در خدمت به مردم و دفاع از ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی و مقابله با هنجارشکنان و کسانی که در‌صدد تجاوز به حقوق مردم هستند راسخ، مقتدر و استوار می‌ماند.

وی نیروی انتظامی را متعلق به مردم و خانه آنها دانست و خطاب به کارکنان این نیرو در کازرون گفت: حرمت مردم را نگه دارید و در راستای خواسته‌های قانونی آنان مساعدت کرده و در برخورد با آنان حتی متهمان، مکتبی بودن پلیس را فراموش نکنید و طبق موازین اسلامی با مردم رفتار کنید.

در ادامه امام جمعه شهرستان کازرون نیز در سخنانی بهترین عبادت و تقوا را خدمت کردن به مردم عنوان کرد و گفت: بهترین مصداق معروف این است که با خدمت صادقانه مردم را به نظام ولایت فقیه امیدوار کرد و بزرگ‌ترین منکر نیز ناامید کردن مردم از نظام مقدس جمهوری اسلامی محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام  محمد خرسند افزود: نیروی انتظامی تریبون نظام برای مردم است و در مناسبت‌های مختلف با آن سر و کار دارند و این نیرو را نمادی از نمادهای نظام جمهوری اسلامی می‌دانند، بنابراین خدمت به مردم در این نیرو و امیدوار کردن آنان به نظام بهترین تقوا است.

وی داشتن روحیه جهادگری و ایثارگری را از صفات کارکنان نیروی انتظامی برشمرد و افزود: حرکت‌های خوبی توسط نیروی انتظامی در برخورد با هنجارشکنان و بدپوششان صورت گرفته است اما تداوم این کار نیاز به کار فرهنگی و همکاری سایر دستگاه‌ها دارد.

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی فارس نیز تمسک به قرآن را رمز موفقیت و سعادتمندی انسان در زندگی بیان کرد و گفت: یکی از راه‌های تمسک به قرآن تلاوت آیات این کتاب نورانی است و اگر کسی در آیات قرآن تعمق کرده و به دستورات آن عمل کند از مومنان راستین بوده و بدانیم که هرچه بخواهیم در قرآن وجود دارد.

حجت‌الاسلام محمد سعیدی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین چیزی که اگر انسان از دست بدهد دیگر جای برگشت ندارد و به آن غبطه می‌خورد فرصت و زمان بوده که در قرآن نیز به این نکته اشاره شده است.

در سفر فرمانده انتظامی فارس به کازرون چند مرکز انتظامی از جمله ساختمان وظیفه عمومی این شهرستان که مراحل ساخت آن از خرداد‌ماه سال 90 آغاز شده بود در زمینی به مساحت 650 متر و زیربنای 260 متر با اعتباری بالغ بر 240 میلیون تومان، ساختمان یگان امداد و نمازخانه ستاد فرماندهی این شهرستان به بهره‌برداری رسید و افتتاح شد.

از دیگر برنامه‌های فرمانده انتظامی فارس در سفر به شهرستان کازرون دیدار با خانواده شهید جلال توکلیان از شهدای ناجا که در سال 1366 هنگام درگیری با گروه‌های معاند و ضد انقلاب در منطقه سردشت کردستان به درجه رفیع شهادت نائل شد و پاسدار شهید عبدالحمید توکلیان از شهدای جنگ تحمیلی بود که از خانواده این دو شهید بزرگوار توسط سجادیان تجلیل شد.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان