کد خبر: ۳۴۳۵۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۱ - ۰۸ مرداد ۱۳۹۱

آیا مسئولین فرهنگی استان این جملات را می‌خوانند؟

این برای چندمین بار بود که نماینده ولی فقیه در استان، دغدغه خود را نسبت به منکرات موجود در مراکز تجاری شیراز با صراحت بیان کرد اما مسئولین امر هم‌چنان در این خصوص فکر عملیاتی‌ای ندارند.

 شیرازه - روز پنج‌شنبه گذشته آیت‌الله ایمانی نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز در جلسه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان حضور یافتند. ایشان در این جلسه جملات مهمی بیان داشتند. قسمتی از  بیانات ایشان اما در خصوص مجتمع‌های تجاری بود. ایشان در این خصوص گفتند: برای بعضی مراکز تجاری ساختارهایی برای مبارزه با منکر و امر به معروف در نظر گرفته شده است. اولا این ساختارها رفع نقص شود و دوما این ساختارها به بقیه مراکز فروش شهر شیراز هم گسترش پیدا کند و بعد هم به بازار . و در مرحله بعد نقطه بعدی سطح خیابانها و فضاهای عمومی مثل پارک‌هاست. ما باید این سه نقطه را اصلاح کنیم و فضای شهر در این سه نقطه باید اسلامی باشد.

این جملات در حالی بیان می‌شود که هم‌چنان همت قابل توجهی از سوی مسئولان امر برای عملی ساختن حتی همان ساختارهای ناقص مدون شده نیز وجود ندارد. هم‌چنان مانکن‌های آن‌چنانی در ویترین مغازه‌ها خودنمایی می‌کند، هنوز نمازخانه‌‌ها در این مراکز یا وجود ندارد و یا در نقطه‌ای کور واقع شده، هنوز بدحجابی فروشندگان و برخی از مشتریان و یا پرسه‌زنندگان در این مراکز ادامه دارد و ...

این برای چندمین بار بود که نماینده ولی فقیه در استان، دغدغه خود را نسبت به منکرات موجود در مراکز تجاری شیراز با صراحت بیان کرد اما مسئولین امر هم‌چنان در این خصوص فکر عملیاتی‌ای ندارند. چندی پیش شهردار شیراز از دیوارنویسی‌هایی در شیراز گفت که چهره شهر را زشت کرده است! بعد هم از پیگیری‌هایی که انجام داده است تا شماره موبایل‌های بر روی تبلیغات غیرمجاز و دیوارنویسی‌ها تعلیق شوند، خبر داد! حال چه خوب است که شهردار محترم، شورای شهر، مسئولین سازمان تبلیغات و داگستری و نیروی انتظامی و ... گزارش عملکرد خود را نسبت به بدحجابی و منکرات در مراکز تجاری نیز بیان‌ کنند! مطمئنا عمق ضرر و زیان این مسئله بسیار بیشتر از دیوارنویسی‌ها است!

نظرات بینندگان