کد خبر: ۳۴۵۸۱
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۹ - ۱۶ مرداد ۱۳۹۱

پرداخت 386 میلیارد تومان برای 1632 طرح کشاورزی استان فارس

مدیر امور سرمایه‌گذاری سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: هزار و 632 طرح به ارزش 386 میلیارد تومان تصویب و برای پرداخت تسهیلات به بانک کشاورزی معرفی شده است.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، سید عبدالله جزایری اظهار داشت: این طرح‌ها در تمام زیربخش‌های کشاورزی در شهرستان‌های استان عملیاتی شده و با بهره‌برداری از آنها 5 هزار و 341 فرصت شغلی نیز در بخش کشاورزی فارس محقق می‌شود.

جزایری تصریح کرد: عمده این طرح‌ها در حوزه زیربخش‌های دام و طیور، باغبانی و صنایع کشاورزی و با توجه به ظرفیت‌‌های بخش کشاورزی این استان مورد تصویب قرار گرفته است.

مدیر امور سرمایه‌گذاری سازمان جهاد کشاورزی فارس همچنین از افزایش اعتبارات طرح توسعه کشاورزی این استان خبر داد و گفت: میزان اعتبارات این طرح در ابتدا 380 میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود که وزیر جهاد کشاورزی پس از اطلاع از عملکرد مثبت فارس در بخش کشاورزی و ظرفیت بالای این استان، اعتبارت را به 660 میلیارد تومان ارتقا داد.

جزایری تصریح کرد: به محض ابلاغ مرحله دوم تخصیص اعتبارات نسبت به بررسی، تصویب و معرفی طرح‌های واجد شرایط به بانک کشاورزی این استان اقدام می‌شود.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان تاثیر این طرح‌ها افزود: با به بهره‌برداری رسیدن طرح‌های مصوب، با تولید 3 هزار و 200 تن تخم مرغ، 11 درصد تولید تخم مرغ و با تولید 30 هزار و 54 تن گوشت سفید، 24 درصد تولید این نوع گوشت افزایش یافته و به ظرفیت‌های تولیدی استان اضافه می‌شود.

جزایری ادامه داد: همچنین با تولید 86 هزار و 958 تن شیر و گوشت قرمز، 12 درصد به تولید شیر و سه درصد به تولید این نوع گوشت در استان و 340 هزار و 81 تن به ظرفیت فرآوری محصولات کشاورزی فارس افزوده می‌شود.

مدیر امور سرمایه‌گذاری سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: با به بهره‌برداری رسیدن طرح‌های مصوب، ضریب مکانیزاسیون این استان سه درصد ارتقا یافته و از 1.21 به 1.24 اسب بخار در هکتار افزایش می‌یابد و توان کشش حدود 29 هزار و 108 اسب بخار به توان موجود در مزارع و باغات فارس اضافه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود با ورود کمباین‌های جدید تلفات برداشت غلات که با کمباین‌های قدیمی حدود هفت درصد بوده، توسط این کمباین‌ها به کمتر از یک درصد کاهش یابد.

جزایری با بیان اینکه در سال جاری حدود 200 کمباین قدیمی به کمباین کاه جمع‌کن تبدیل شده، که علاوه بر برداشت دانه، کار برداشت کاه را نیز به طور همزمان انجام می‌دهد، اضافه کرد: با استفاده از این کمباین‌ها علاوه بر اینکه تلفات برداشت پشت کمباین به صفر رسیده، از آتش زدن مزارع پس از برداشت محصول نیز جلوگیری شده است.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان