کد خبر: ۳۴۶۳۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۱ - ۱۷ مرداد ۱۳۹۱

کلنگ‌زنی خانه عالم منطقه عشایری بابانجم

کلنگ احداث مسجد و خانه عالم منطقه عشایری بابانجم فیروزآباد توسط نماینده ولی‌فقیه در این شهرستان به زمین زده شد.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس، طی مراسمی با حضور فرماندار، معاون مدیرکل امور عشایر استان فارس و گروهی از مسئولان شهرستانی، صبح امروز کلنگ احداث مسجد و خانه عالم منطقه عشایری بابانجم توسط نماینده ولی‌فقیه در شهرستان فیروزآباد به زمین زده شد.

امام جمعه فیروزآباد در حاشیه برگزاری این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فیروزآباد با تأکید بر اینکه نقش عشایر در رشد و توسعه کشور غیرقابل انکار است، اظهار داشت: عشایر تنها قشری در جامعه هستند که خودکفا بوده و هیچ‌گونه خسارتی به کشور وارد نمی‌کنند.

حجت‌الاسلام عزیزالهی هاشمی‌زاده افزود: ایجاد انگیزه و بهره‏گیری از قابلیت‌ها و ظرفیت‌های جامعه عشایری در تقویت و پشتیبانی از رده‌های بسیج عشایری، ایجاد وحدت، صمیمیت و انسجام بیش از پیش در بین جامعه عشایری، اعتماد و گسترش نقش عمده عشایر در بنیه دفاعی و امنیتی کشور از مهم‌ترین کاربرد و خصوصیات این قشر است.

وی ادامه داد: استفاده بهینه و کارآمد از نقش عشایر در استمرار دفاع از نظام و انقلاب اسلامی در مقابل تهدیدات خارجی، استفاده کارآمد و بهینه از هم‌اندیشی عشایر در راستای فرهنگ‌سازی و حل معضلات و مشکلات جامعه عشایری، تقویت نگرش مثبت آنها نسبت به نظام و هم‌فکری و قدردانی از حماسه‌های عشایر غیور از جمله وظایف مسئولان است.

امام جمعه فیروزآباد در پایان سخنان خود تصریح کرد: بخش عظیمی از تولیدات ما در بخش عشایر است و ضروری به نظر می‌رسد که در سال جدید توجه ویژه‌ای به این قشر زحمتکش داشته باشیم.

به گزارش فارس، در پایان این مراسم رئیس اداره امور عشایر شهرستان فیروزآباد مسائل و مشکلات این منطقه عشایری که از جمله ساخت مدرسه، خانه بهداشت، امکانات ورزشی و ایجاد پاسگاه و تسهیلات مسکن بود، را عنوان کرد.

نظرات بینندگان