کد خبر: ۳۴۷۱۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۴ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۱

ساخت موزه دفاع مقدس فارس95 درصد پيشرفت دارد

حسن خليلي كه در مورد وضعيت ساخت باغ موزه دفاع‌مقدس گفت: ساخت بنای موزه 95 درصد پيشرفت دارد و دکوراسیون و ابعاد محتوایی موزه شامل تندیس‌های مومی، یادمان‌ها،نقش‌برجسته‌های فایبرگلاس،بازسازی عملیات‌های جنگ و بمباران شهر شیراز با ابزار صوت و نور و موارد دیگر با تامین اعتبار در موزه گنجانده خواهد شد.

به گزارش شیرازه به نقل از ایسناِ،مدیرکل بنياد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع‌مقدس فارس اظهار داشت:خليلي اظهار كرد: در راستای حفظ ارزش‌های دفاع‌مقدس،400 برنامه طراحی شده که تکمیل موزه یکی از این اقدامات است.

وی ادامه داد: موزه دفاع‌مقدس در زمینی به مساحت 1500 متر در سه طبقه ساخته شده است که طبقه همکف با عنوان گذرگاه خاطره شامل تندیس 14600 شهید استان فارس،طبقه اول با نام حماسه‌سازان که بازسازی عملیات‌های کلیدی دفاع مقدس و بمباران شیراز و طبقه دوم با عنوان یادگاران (در این بخش به اولین شهدا و فرماندهان جنگ پرداخته می‌شود) نامگذاري شده است.

خلیلی در عين حال گفت:برای استقرار و ایجاد سنگرهای دفاع‌مقدس،تعدادی از مغازه‌ها و منازل اطراف به علاوه پارک ولیعصر باید به محموعه ملحق شوند که در این زمینه رایزنی لازم انجام می‌شود چون فضای کنونی موزه كم است و 17 هزار مترمربع جوابگوی مجموعه عظیم طراحی شده نیست.پس از الحاق زمین‌های مجاور، 24 هزار مترمربع به مساحت فعلی(17 هزار متر) افزوده خواهد شد.

وی با اشاره به اعتبارات مورد نیاز برای تکمیل پروژه اظهار کرد: فاز نخست برای تکمیل به 9 میلیارد تومان نیاز دارد و برای کل مجموعه 50 میلیارد تومان اعتبار لازم است.

خلیلی يادآور شد: ساخت و تکمیل موزه مأموریتی سخت و حساس است. در جنگ به دنبال کشورگشایی راضی نبودیم و ارج نهادن به ارزش‌های اسلامی بالاترین هدف رزمندگان بود بنابراين موزه دفاع‌مقدس باید رشادت‌ها و فداکاری‌های ایثارگران را به نمایش بگذارد و مسئولان به اندازه مسئولیت و همت‌شان باید به این مجموعه کمک کنند.

نظرات بینندگان