کد خبر: ۳۴۷۳۷
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۳ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۱

برگزاری مراسم‌های مذهبی مقابله با جنگ نرم است

امام جمعه شیراز گفت: مراسم و عزاداری‌های مذهبی یکی از ظرفیت‌های استان برای مقابله با توطئه‌های دشمن در جنگ نرم است.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی نهاد نماینده رهبر معظم انقلاب در استان فارس، آیت‌الله اسدالله ایمانی در جمع روحانیون، سخنرانان و مداحان استان فارس اظهار داشت: باید از ظرفیت عظیم مراسم‌های مذهبی به نحو مطلوب استفاده کنیم و با امر به معروف و نهی از منکر به مقابله با طراحی‌ها و نقشه‌های دشمن برویم.

ایمانی ادامه داد: برنامه‌ای که استعمارگر پیر انگلیس و پس از آن آمریکا برای شیراز و فارس طراحی و پیاده کردند از چند دهه پیش‌تر شروع شده است و ما نیز برای مقابله با آن باید با برنامه وارد عمل شویم.

رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان فارس، در ادامه با اشاره به برگزاری جشن هنر در دوران قبل از انقلاب در این استان، گفت: باید برای مسئله حجاب و عفاف که یکی از اصلی‌ترین اهداف دشمن بوده و هست، برنامه‌ریزی داشته باشیم و طرح‌ها و نقشه‌های آنان را خنثی کنیم.

وی در مورد بد‌حجابی‌ها در شیراز تصریح کرد: آنچه در استان فارس شاهدیم، نماد طغیان شهوت نیست بلکه نماد یک برنامه‌ریزی استعماری است که از دوران زندیه شروع شده و تا قبل از انقلاب ادامه داشته و اکنون نیز افرادی که ذی‌نفع هستند در خفا آن را پیگیری می‌کنند.

امام جمعه شیراز اضافه کرد: تاریخ مکتوب و غیرمکتوب استان فارس و به ویژه شهر شیراز حاکی از آن است که بعد از استقرار حکومت زندیه و انتخاب شیراز به عنوان مرکز حکومت، استعمارگران و به ویژه انگلیس برای تسلط بر خلیج فارس و استان فارس طرح‌های فرهنگی خود را شروع کردند.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس خاطرنشان کرد: انگلیس که در مقابل پادشاهان روسیه تزار قرار گرفته بود و در حال رقابت برای تقسیم جهان بودند، برای دستیابی و تسلط به خلیج فارس که به آب‌های گرم مشهور بود، حضور سلاطین زندیه را مخالف اهداف خود یافت و با تلاش و حیله‌گری بسیار سعی کرد حکومت را از فارس و شیراز دور و سلسله قاجار را در تهران مستقر کند.

به گفته وی، در آن روزگار استان فارس مرکز دین و مذهب بود و ظاهر و باطن آن مجموعه‌ای فوق‌العاده مذهبی بود و شیراز به عنوان پناهگاه علما و مبارزان شهرت داشت، آنچنان که در سفرنامه ابن بطوطه آمده که در ورودی تمام مغازه‌های شیراز قرآن قرار داشته است و در قسمت پشت مغازه‌ها گودالی برای یادآوری قبر و حالات مرگ توسط کاسب‌های متدین احداث می‌شده است.

ایمانی تصریح کرد: انگلیسی‌ها با برنامه‌ای منظم اعتقادات و اخلاق را هدف قرار گرفتند زیرا با این کار می‌توانستند به خلیج فارس دستیابی داشته باشند.

وی تقابل دشمن با فارس و برنامه‌ریزی برای انحراف این استان را نشانه ظرفیت‌های بالای آن در مسائل مذهبی دانست و افزود: باید ظرفیت‌های استان را شناسایی کرده و در گام بعد برای استفاده از آنها برنامه‌ریزی کنیم.

ایمانی حرم مطهر احمدابن موسی (ع) و سایر حرم‌های مطهر را یکی از ظرفیت‌های اصلی و مهم استان فارس برشمرد و خواستار توجه بیشتر و جدی‌تر به آنها شد.

وی همچنین تصریح کرد: باید کار را از مهد کودک‌ها و مدارس شروع کرده و کودکانمان را با گفتمان مهدویت آشنا کنیم.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان