کد خبر: ۳۴۷۴۰
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۱ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۱

باند آزادی زندانیان با اسناد جعلی متلاشی شد

رئیس پلیس آگاهی فارس از انهدام باند جاعلان حرفه‌ای اسناد آزادی زندانیان در استان خبر داد.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی فرماندهی انتظامی استان فارس، سیروس حیدری در مورد نحوه فعالیت اعضای این باند اظهار داشت: ماموران پلیس آگاهی استان با استفاده از شیوه‌های پلیسی و اطلاعاتی متوجه شدند که اعضای یک باند با اسناد جعلی اقدام به آزادی زندانیان می‌کنند.

وی افزود: با توجه به حساسیت موضوع رسیدگی به این پرونده در دستور کار قرار گرفت و ماموران با تحقیقات دریافتند که فردی به‌نام «م – ت» 51 ساله با همدستی افراد دیگری اقدام به جعل اسناد می‌کنند.

رئیس پلیس آگاهی فارس اضافه کرد: ماموران پلیس آگاهی محل پاتوق‌ و رفت و آمد اعضای این باند را شناسایی و در یک عملیات، دو نفر از اعضای این باند را دستگیر کردند.

وی ادامه داد: در تحقیقات از متهمان مشخص شد که اعضای باند از افراد معتاد و نیازمند، با دادن وعده‌های واهی سوءاستفاده کرده و اسناد جعلی شده را به ‌نام آن‌ها می‌زدند و از این طریق به اهداف خود دست می‌یافتند.

حیدری تصریح کرد: با افشای این موضوع ماموران سه نفر دیگر از اعضای باند را شناسایی و دستگیر کردند؛ در تحقیقات از این افراد سرنخ‌هایی به دست آمد و مشخص شد این افراد تبهکار با پرسه‌زدن در مقابل دادسراها آشنایان و اقوام زندانیانی که برای آزادی به سند احتیاج داشتند را شناسایی کرده و پس از گرفتن پول با جلب نظر کارشناسی اقدام به آزادی زندانیان می‌کنند.

وی گفت: تحقیقات پلیس پیرامون فعالیت اعضای این باند سرنخ‌های دیگری را در اختیار ماموران قرار داد و در نهایت یک مرد و یک زن دیگر که اعضای این باند بودند، شناسایی شدند؛ در بازرسی از مخفی‌گاه این افراد تعدادی اسناد جعلی به دست آمد.

رئیس پلیس آگاهی فارس گفت: اعضای این باند هم‌اکنون در بازداشت به سر می‌برند و تحقیقات از آنها ادامه دارد.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان