کد خبر: ۳۴۷۵۴
تاریخ انتشار: ۰۰:۰۵ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۱

حميد سوريان هم اصالتا استان فارسی است

اگرچه براساس آن‌چه در رسانه‌ها آمده سوریان اهل شهرری معرفی شده اما بررسی خبرنگار شیرازه نشان می‌دهد که او اصالتا استان فارسی است. 
شيرازه- چند شب پيش حميد سوريان، كشتي گير فرنگي كار اعزامي از جمهوري اسلامي ايران، توانست قفل 40 ساله كشور در مدال آوري المپيك را بشكند و طلاي زرين مسابقات لندن را به گردن آويزد.
اما شايد خيلي ها ندانند حميد سوريان اصالتا متعلق به چه استاني است؟
جالب است بدانيد سوريان و خانواده اش اصالتا اهل شهرستان بوانات استان فارس مي باشند؛ تا جايي كه شهر مركزي بوانات نيز به "سوريان" معروف است. اما 70 سال پيش ظلم رضاخاني سبب گشت خانواده او از "سوريانِ بوانات" كوچ كنند و به ناچار به تهران و شهرري پناه برند.
حتي اگر طلاي كم نظير سوريان را هم ناديده بگيريم، از كنار اميد نوروزي قهرمان ديگر به راحتي نمي توان گذشت. ديشب بسياري از دوستداران ورزش از اقصي نقاط جهان، كشتي فوق العاده ي اين جوان فارسي را ديدند و لذت بردند؛ جوان جوياي نامي كه توانست طلاي ديگري از المپيك را براي كشور خود و صد البته براي شيرازي ها به ارمغان آورد.
اما در اين بين نكته حائز اهميت آن است كه اين جوانان عزيز و غيور ايران و استان فارس تمام كاري را كه بايد مي كردند، انجام دادند؛ سالها تلاش بي دريغ و ممارست بر تمرينهاي سخت و نفس گير، گوشه اي از حقايق زندگي آنان در اين سالها است. در نهايت نيز به لطف الهي موفق شدند بار ديگر پرچم ايران را به اهتزاز درآورند و سبب خشنودي ملت گردند. حال نوبتي هم باشد نوبت به مسئولان استان است! آقايان استاندار و فرماندار و نماينده مجلس و تربيت بدني و ... اين جوانان غيور فارس را دريابيد؛ به فرستادن پيام تبريك خشك و خالي بسنده نكنيد و با تقديري درخورِ تلاش آنها، از خجالتشان درآييد. بسم الله...
نظرات بینندگان