کد خبر: ۳۴۷۸۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۲ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۱

آمادگی فارس برای جذب سرمایه‌گذار خارجی

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس گفت: با راه‌اندازی مجموعه صنعتی انرژی‌بر لامرد، زمینه جذب سرمایه‌گذار خارجی در بخش توسعه صنایع مادر در فارس هموار می‌شود.

غفار صفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهارداشت: وجود منابع غنی گازی در جنوب استان فارس و نزدیکی به منطقه پارس جنوبی و عسلویه به عنوان یکی از منابع مهم تامین گاز و میعانات گازی و صنایع پایین‌دستی نفت و گاز و پتروشیمی و همچین وجود میادین نفتی سروستان، سعادت آباد و خشت و کنارتخته در این استان، فارس را به یکی از مناطق مهم کشور در صنایع نفت و گاز مطرح کرده است.

صفری خاطرنشان کرد: فعالیت شرکت پتروشیمی به عنوان نخستین پتروشیمی شیراز و کشور، پالایشگاه این شهرستان و تعداد بسیاری از صنایع شیمیایی، فارس را به قطب مهم صنایع پتروشیمی و پالایشگاهی تبدیل کرده است.

وی تصریح کرد: استان فارس با 50 شهرک و ناحیه صنعتی زمینه استقرار زیرساخت‌های تولیدی را برای صنعتگران و تولیدکنندگان و همچنین استقرار صنایع تبدیلی فراهم کرده است.

این مسئول بیان داشت: با صدور مجوز هشت واحد فولادسازی در استان فارس در آینده نزدیک شاهد تولید 9 میلیون و 770 هزار تن آهن اسفنجی و 6 میلیون و140 هزار تن فولاد هستیم.

صفری اضافه کرد: با اجرایی شدن طرح‌های صنعتی و تولیدی، در آینده نزدیک، استان فارس به باشگاه تولیدکنندگان آهن و فولاد کشور ملحق می‌شود.

 

انتهای خبر/ک

نظرات بینندگان