کد خبر: ۳۴۷۸۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۰ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۱

ازادی 914 زندانی جرائم غیرعمد در فارس

نایب رئیس و مدیرعامل ستاد دیه فارس گفت: سال گذشته با لطف و احسان خیران در کل، 914 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد آزاد شدند و به آغوش خانواده خود بازگشتند.

به گزارش شیرازه، سید معین موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: از این تعداد زندانی زن، 17 نفر از شهر شیراز، 7 نفر از داراب، یک مددجو از فسا و یک نفر از نورآباد بودند.

وی افزود: از 390 زندانی آزاد شده شیراز 373 نفر مرد بودند که 151 نفر دارای جرائم مالی، 42 نفر مهریه و 197 نفر بدهکار دیه بودند.

موسوی تصریح کرد: در شهرستان مرودشت نیز از 69 زندانی آزاد شده در سال گذشته 22 مورد دارای جرائم مالی، 35 مورد دیه و 12 نفر به علت مهریه به زندان رفته بودند.

وی اضافه کرد: مهریه در شهرستان آباده با 17 مورد از 42 زندانی آزاد شده بیشترین موارد را به خود اختصاص داده بود اما در کازرون از 52 مورد زندانی آزاد شده هیچ یک به علت مهریه گرفتار زندان نشده بودند.

به گفته وی مهریه در لارستان، داراب، اقلید، جهرم، فیروزآباد، نی‌ریز، نورآباد و استهبان نسبت به موارد مالی و دیه تعداد کمتری زندانی آزاد شده در سال گذشته را به خود اختصاص داد.

موسوی بیان کرد: در شهرستان فسا از 96 زندانی آزاد شده در سال گذشته 42 مورد دارای جرائم مالی، 26 مورد مهریه و 28 نفر به علت دیه راهی زندان شده بودند.

وی ادامه داد: زندانیان جرائم غیرعمد شامل محکومان به قتل و ایراد صدمات غیرعمد و انواع بدهکاری غیرکلاه‌بردارانه مانند محکومیت مالی، صدور چک بلامحل، ضمانت مالی، عدم پرداخت مهریه و ... هستند و با زندانیان جرائم عمدی به طور کامل تفاوت دارند.

مدیرعامل ستاد دیه استان فارس اضافه کرد: برخی از مردم گمان دارند، مبلغی را که به ستاد دیه کمک می‌کنند خرج افراد کلاه‌بردار و مجرم می‌شود، در حالی که اتفاق زندان ممکن است برای هر فردی از جامعه رخ دهد و به یقین در چنین شرایطی انتظار کمک داشتن از دیگران طبیعی به نظر می‌رسد.

وی افزود: کسانی که به دلیل تصادف غیرعمد بدهکار شده‌اند یا آن کسانی که به دلیل نوسانات اقتصادی در کسب خود شکست خورده‌اند کلاه‌بردار نیستند و لازم است همان‌طور که مردم برای بیمارستان‌سازی و مدرسه‌سازی کمک می‌کنند به خانواده این افراد نیز کمک کنند تا پدر یا مادر و همسرشان در کنارشان باشند.

مدیرعامل ستاد دیه استان فارس خاطرنشان کرد: سال گذشته با لطف و احسان خیران در کل 914 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد آزاد شدند و به آغوش خانواده خود بازگشتند.

 

انتهای خبر/ک

برچسب ها: زندانی ، فارس ، شیرازه
نظرات بینندگان