کد خبر: ۳۴۷۹۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۹ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۱

اجرای طرح اكرام ایتام در شیراز

حجت الاسلام محمد حسن مرادی، شامگاه پنجشنبه و همزمان با شب شهادت امام علی (ع)، مراسم اجرای طرح اكرام ایتام با همكاری بانك ملی استان فارس و كمیته امداد امام خمینی (ره)  و با حضورحجت الاسلام محمد حسن مرادی، در شیراز برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام محمد حسن مرادی، شامگاه پنجشنبه و همزمان با شب شهادت امام علی (ع)، در مراسم اجرای طرح اكرام ایتام كه با همكاری بانك ملی استان فارس و كمیته امداد امام خمینی (ره) این استان در شیراز برگزار شد، افزود: ایتام و مستمندان امتحاناتی هستند برای افراد خیر و اگر كمكی به آنها كنند در حقیقت دین خود را به خداوند ادا كرده اند و بركت مالشان هم در همین است.

وی اظهار داشت: امام علی (ع) نیز كه به عنوان پدر ایتام معرفی شده اند در كمك به نیازمندان و مستمندان و بخصوص كودكان یتیم و مهربانی به آنها پیش رو بوده اند.

امام جمعه موقت شیراز افزود: اهمیت كمك به ایتام و مستمندان و برقراری رابطه عاطفی با آنها به حدی است كه حتی دست كشیدن بر سر یتیم از بعد عاطفی را دارای اجر و ثواب بالایی دانسته اند.

امام جمعه موقت شیراز اضافه كرد: خیرین نقش عمده ای در كمك به افراد مستمند دارند و امیدواریم ما نیز به عنوان پیروان ائمه معصومان این سیره را دنبال كنیم.

رییس اداره امور شعب بانك ملی استان فارس نیز در این مراسم هم گفت: این اقدام از گذشته توسط بانك ملی انجام می شده كه در سال های گذشته قدری كمرنگ تر شده بود و به همین دلیل تصمیم گرفتیم امسال در سطح وسیعتری در شب شهادت امام علی (ع) آن را به جا آوریم.

اسحاق قاسمی كولایی افزود: امام علی (ع) خود حامی ایتام بوده اند و به همین دلیل تصمیم گرفتیم كه این برنامه را در شب شهادت ایشان برگزار كنیم.

وی ادامه داد: تاثیرات معنوی این كار می تواند راهگشاری آیندگان بوده و كودكانی كه با والدین خود در این برنامه ها شركت می كنند راه و رسم نوع دوستی و كمك به نیازمندان را بیاموزند و در این حركتها و اقدامات خیر مشاركت و حضور داشته باشند.

مدیركل كمیته امداد امام خمینی (ره) استان فارس نیز گفت: این اداره كل در ایام ماه مبارك رمضان پایگاههای جذب حامیان ایتام را طراحی و راه اندازی می كند.

علی اللهیاری افزود: در استان فارس 15 هزار یتیم زیر 18 سال را ساماندهی كرده ایم كه از خیرین تقاضا داریم با حضور در این پایگاههای ثبت نام در طرح اكرام مشاركت فعالی را در این امر خیر و خداپسندانه داشته باشند.

وی ادامه داد: استان فارس در بحث مشاركت مردم و حضور خیرین جزء استانهای برتر كشور است و خیرین استان در طرح اكرام ایتام سال گذشته حدود 120میلیادریال برای كمك به ایتام كمك كردند كه پیش بینی می شود این رقم امسال به 150میلیاردریال برسد.

مسوول انجمن اسلامی بانك ملی استان فارس نیز گفت: طرح اولیه این اقدام كه با مشاركت بانك ملی فارس و كمیته امداد امام خمینی (ره) این استان برگزار گردید از سوی رییس اداره امور شعب بانك ملی فارس پیشنهاد گردید.

سید ابراهیم هاشمی افزود: هزینه های اجرای این طرح توسط پرسنل بانك ملی استان فارس تامین شده است.

وی اظهار داشت: بیش از یك هزار و صد نفر برای حضور در این مراسم كه مدیران ارشد استانی و مقامات لشكری نیز در آن حضور یافته اند دعوت شده اند.

در این مراسم مداحان اهل بیت (ع) نیز به مداحی پرداختند.

 

انتهای خبر/ک

برچسب ها: شیراز ، اکرام ، ایتام ، فارس ، شیرازه
نظرات بینندگان