کد خبر: ۳۴۷۹۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۹ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۱

روز قدس از محورهای اتحاد مسلمانان است

نماینده ولی فقیه در استان فارس روز قدس را از محورهای اتحاد در میان مسلمانان جهان عنوان کرد.

به گزارش شیرازه به نقل از مهر، آیت الله ایمانی در خطبه های نماز جمعه شیراز با اشاره به فرا رسیدن آخرین جمعه ماه رمضان تاکید کرد: امت اسلام حول محور الله، اسلام، قبله، کعبه و قرآن بودند که با فرمایشات امام(ره) روز قدس نیز به این محورها اضافه شد.

وی تصریح کرد: امام(ره) روز قدس را به عنوان یک نقطه اشتراک دیگر برای مسلمانان عنوان کردند تا در این روز مسلمانان برای ایستادگی و غلبه بر اسرائیل شعار دهند.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه شریط راهپیمایی روز قدس امسال با سال های گذشته تفاوت دارد به وضعیت ایجاد شده در کشور سوریه اشاره کرد و گفت: سوریه تاوان دفاع از فلسطین را می دهد زیرا زمانیکه هیچکدام از کشورهای همسایه اجازه ارسال آب و دارو به فلسطین و غزه را نمی دادند سوریه با تمام وجود به یاری مردم بی دفاع حرکت کرد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس تاکید کرد: امروز برای شکستن این مقاومت در کشور سوریه محور غربی، عربی شکل گرفته و از سال 2011 تاکنون می خواهند با استفاده از تمام قدرت خود، حکومت سوریه را تغییر دهند.

آیت الله ایمانی یادآور شد: چنانچه این فشارها به برخی از کشورهای منطقه و حتی کشور های غربی طی این سالها وارد شده بود به طور حتم آن کشور با شکست مواجه می شد اما در سوریه ملت  با حمایت ارتش ایستادگی را در دستور کار خود قرار داده اند.

وی ادامه داد: تمام تلاش دشمنان طی سال های اخیر برای شکستن این مقاومت در جمهوری اسلامی ایران، فلسطین و سوریه بوده که خوشبختانه در تمامی این مراحل شکست خورده اند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس یادآور شد: نباید فراموش کرد که راهپیمایی روز قدس امسال با حضور مسلمانان از بند رها شده برخی از کشور های دیگر جهان که توانسته اند طی سال گذشته دست استکبار را از کشور خود جدا کنند برگزار خواهد شد.

جنگ نرم دشمنان برای تغییر نگرش مردم ایران است

آیت الله ایمانی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه دشمنان با استفاده از تحریم های اقتصادی تلاش بر تغییر تفکر ملت ایران دارند یادآور شد: دشمنان اسلام طی سالیان گذشته راه های مختلفی را بریا ضربه شدن به انقلاب امتحان کرده اند که در تمامی این مباحث شکست را پذیرا شدند.

امام جمعه شیراز تصریح کرد: تحریم های امروز نیز تنها به این دلیل است که ملت ایران از مقاومت بر علیه استکبار دست بردارند، در حالیکه خود ملت ایران می دانند دوستی با دشمنان هیچگونه منفعتی برای ملت ندارد.

وی افزود: دور زدن تحریم ها از جانب برخی از مسئولین مناسب است اما باید توجه داشت که ایجاد اقتصاد مقاومتی برای این است که دشمن هیچ راه نفوذی برای مداخله کردن در امور اقتصادی کشور را نداشته باشد.

نظرات بینندگان