کد خبر: ۳۴۹۴۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۲ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۱

عاملان نشر اکاذیب در خاوران جهرم دستگیرشدند

دستگیری عاملان نشر اکاذیب در خاوران جهرم و مبارزه با جرائم اقتصادی زمینه ساز امنیت سرمایه گذاری از مهمترین اخبار پلیس استان فارس به شمار می روند.

به گزارش شیرازه به نقل از مهر،فرمانده انتظامی استان فارس گفت: دستگیری افرادی که از فضای مجازی برای نشر اکاذیب، توهین و افترا علیه برخی شهروندان و مسئولان شهر خاوران استفاده می کردند رضایت مردم را به دنبال داشته است.

سردار سیروس سجادیان بیان کرد: دو نفر به نامهای "ع – الف" و "ج – خ" با ایجاد وبلاگی اقدام به نشر اکاذیب کرده بودند که با اعلام شکایت، ماموران پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان فارس شناسایی عاملان نشر اکاذیب را در دستور کار خود قرار دادند.

وی ادامه داد: با استفاده از شیوه های اطلاعاتی و شگردهای ردیابی در فضای مجازی مشخص شد عاملان انتشار اینگونه مطالب با ایجاد وبلاگ از طریق یک کافی نت در شیراز و بارگذاری مطالب از طریق اینترنت در شهر تهران سعی در گمراهی پلیس را دارند اما با تکیه بر شیوه های علمی مکانهای مورد استفاده این افراد برای بارگذاری مطالب مذکور شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه یکی از متهمان، "ع – الف" دستگیر شد.

فرمانده انتظامی استان فارس تصریح کرد: با تشکیل پرونده و انجام تحقیقات مقدماتی متهم دستگیر شده مدعی شد که مطالب منتشر شده توسط فردی به نام "ج – خ" تهیه و در شهر تهران بارگذاری می شود.

سردار سجادیان افزود: متهم "ج – خ " نیز با هماهنگیهای به عمل آمده شناسایی و با اخذ نیابت قضایی در تهران دستگیر شد.

وی گفت: این افراد با نشر اکاذیب علیه مسئولان شهرداری و شورای شهر و چند ارگان دیگر مشکلات عدیده ای را در شهر خاوران به وجود آورده بودند که دستگیری آنها موجبات رضایت و شادی امت حزب ا... را فراهم کرد.

فرمانده انتظامی استان فارس هشدار داد: افرادی که در فضای مجازی اقدام به نشر مطالب کذب، توهین، افترا و در برخی موارد مطالب خصوصی افراد را می کنند فرصتی برای این قانون گریزی نخواهند داشت و ماموران پلیس فتا با استفاده از شیوه های نوین علمی این افراد را مورد پیگرد قانونی قرار خواهند داد.

نظرات بینندگان