کد خبر: ۳۴۹۶۵
تاریخ انتشار: ۲۳:۲۲ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۱

احیای سه زیستگاه پرورش گوزن زرد ایرانی در فارس

سه زیستگاه پرورش گوزن زرد ایرانی در بوانات فارس راه اندازی و احیا شد .

به گزارش شیرازه به نقل از باشگاه خبرنگاران ابراهیمی کارنامی با بیان این که گوزن زرد ایرانی گونه بسیار نادری است که تعداد بسیار کمی از آن در ایران زندگی می کند ، افزود : گوزن زرد ایرانی ، در فهرست قرمز اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت قرار دارد.

هفت درصد از گونه های جانوری ایران از جمله یوزپلنگ، پلنگ، قوچ، میش، سمندر، گوزن زرد ، مارال، خرس قهوه ای و بسیاری از پرندگان شکاری ، در فهرست قرمز اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت قرار دارد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس افزود : در مدت فصل زایش این گونه کمیاب به منظور احیاء و تکثیر آن و ایجاد فضای آرام و جلوگیری از پراکنش آن ها در فصل زایمان سه زیستگاه پرورش گوزن زرد ایرانی در بوانات فارس راه اندازی و احیا شد .

حسینعلی ابراهیمی کارنامی گفت: با راه اندازی این زیستگاه ها امید است با توسعه ، احیا و پرورش این گونه در آینده تعداد بسیاری از نژاد گوزن زرد ایرانی را در استان داشته باشیم و با فراهم کردن زیرساخت های گردشگری طبیعی، مردم را با فرهنگ طبیعت گردی آشتی دهیم.

هم اکنون در شهرستان ارسنجان و منطقه میانکتل کازرون بیش از 40 راس گوزن زرد ایرانی وجود دارد که در فهرست قرمز اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت به ثبت رسیده است.

انتهای خبر/ص

برچسب ها: زیستگاه ، گوزن ، زرد ، شیرازه
نظرات بینندگان