کد خبر: ۳۵۰۳۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۰ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۱

تولد 16 گونه کمیاب گوزن ایرانی در فارس

16 گونه کمیاب و در حال انقراض گوزن ایرانی در فارس متولد شد .

16 گونه کمیاب و در حال انقراض گوزن ایرانی در فارس متولد شد .

مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس گفت: با پایان فصل زایش این گونه در مناطق حفاظت شده فارس ، 15 گوزن زرد در منطقه میانکتل و یک گوزن در ارسنجان متولد شد .
ابراهیمی کارنامی با بیان این که گوزن زرد ایرانی گونه بسیار نادری است که تعداد بسیار کمی از آن در ایران زندگی می کند ، افزود : گوزن زرد ایرانی ، در فهرست قرمز اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت قرار دارد.
هفت درصد از گونه های جانوری ایران از جمله یوزپلنگ، پلنگ، قوچ، میش، سمندر، گوزن زرد ، مارال، خرس قهوه ای و بسیاری از پرندگان شکاری ، در فهرست قرمز اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت قرار دارد.
مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس افزود : در مدت فصل زایش این گونه کمیاب به منظور احیاء و تکثیر این گونه و ایجاد فضای آرام و جلوگیری از پراکنش آن ها در فصل زایمان کنترل های مستمر و شبانه روزی ماموران اجرایی محیط زیست با جدیت انجام و در 170 هزار هکتار از زمین های جنگلی و کوهستانی میانکتل ، بستر رها سازی گوزن زرد فراهم شد .
زایش گوزن ایرانی از اواخر فروردین آغاز و تا اواخر ماه ادامه دارد.
فارس به علت اقلیم متنوع یکی از قطب های تنوع زیستی در کشور است که 52 گونه پستاندار معادل 26 و هشت دهم درصد کل گونه های پستاندار کشور و گونه های کم یاب جانوری ایران را در خود جای داده است .

انتهای پیام/ک
نظرات بینندگان