کد خبر: ۳۵۰۹۳
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۷ - ۳۱ مرداد ۱۳۹۱

هلاکت اشرار معروف جنوب شرق فارس

فرمانده نیروی انتظامی فارس از به هلاکت رسیدن دو شرور معروف جنوب شرق این استان خبر داد.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس از شیراز، سیروس سجادیان بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در 10 روز گذشته دو نفر از اشرار معروف جنوب شرق این استان که سابقه طولانی در سرقت مسلحانه، آدم‌ربایی، درگیری و به شهادت رساندن ماموران نیروی انتظامی داشتند در درگیری و تعقیب و گریز با نیروهای پلیس به هلاکت رسیدند.

وی ادامه داد: یکی از این افراد به نام «م - د» شرور معروف کوار بود که بارها اقدام به سرقت کامیون حمل میوه‌ در جاده، ضرب و جرح و مجروح کردن افراد غیر نظامی با سلاح کرده بود و سال گذشته نیز حین انتقال یک زندانی از زندان عادل‌آباد به بیمارستان ضمن تیراندازی اقدام به فراری دادن زندانی کرد.

سجادیان تصریح کرد: این فرد شرور همچنین در پرونده خود ارتکاب به سرقت اسلحه ماموران، تهدید به قتل و سه مورد آدم‌ربایی داشت که البته در هر سه مورد گروگان‌ها توسط پلیس نجات پیدا کرده بودند.

فرمانده انتظامی استان فارس اضافه کرد: تیراندازی به ترانسفورماتور مزارع در بخش کوار و سرقت مسلحانه از کارگاه موزائیک‌سازی و تشکیل باند قاچاق مواد مخدر بخش دیگری از اقدامات «م - د» بود که طی یک عملیات حساب شده در درگیری با ماموران به هلاکت رسید و همدستان وی دستگیر و به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

سجادیان اضافه کرد: در مورد مجرمان فراری اگر فرد خود را معرفی کند رافت اسلامی لحاظ می‌شود اما اگر توسط پلیس دستگیر شود، مطابق قانون برخورد جدی صورت می‌گیرد.

وی در ادامه شرور دوم که در منطقه فسا شناخته شده است را «م - ن» معرفی کرد و افزود: این شرور مرتکب سه قتل بود که دو مورد آن به شهادت رساندن ماموران نیروی انتظامی و مجروح کردن پنج مامور پلیس بود.

به گفته سجادیان، در پرونده «م - ن» سه مورد آدم‌ربایی ثبت شده بود که در آخرین مورد پس گرفتن مبلغی از 160 میلیون تومان وجه درخواست شده گروگان آزاد و ناکام مانده بود.

بر هم زدن نظم عمومی و ایجاد رعب و وحشت برای شهروندان فسا موارد دیگری بود که فرمانده انتظامی این استان در زمره جرائم این شرور برشمرد و این نکته که وی از سال 88 متواری بوده و در زمانی که برای آدم‌ربایی به شیراز آمده است شناسایی شده و حین دستگیری به هلاکت رسیده است.

سجادیان در ادامه از دستگیری فردی خبر داد که از طایفه فیوج بوده و در منطقه کوزه‌گری شیراز اقدام به توزیع مواد مخدر می‌کرده است.

وی گفت: پدر این خانواده از مدت‌ها قبل به اتهام قتل متواری بود و دستگیر شد اما فرد مورد نظر اقدام به تیراندازی کرد که در این تیراندازی زخمی و حین انتقال به بیمارستان به هلاکت رسید.

این مسئول از برخورد جدی و تخریب منازلی خبر داد که صاحبان آنها اقدام به راه‌اندازی منقل‌خانه می‌کنند؛ به نحوی که نه به صورت حاشیه‌ای بلکه منزل تنها به این امر اختصاص داشته باشد.

سجادیان از تخریب 18 منزل با عنوان منقل‌خانه خبر داد و پلمب 9 واحد دیگر در همین زمینه مورد اشاره وی قرار گرفت.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان