کد خبر: ۳۵۱۲۲
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۴ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۱

آمار بیکاری در فیروزآباد 30 درصد است

نماینده مردم فیروزآباد، قیروکارزین و فراشبند در مجلس شورای اسلامی گفت: آمار بیکاری در فیروزآباد 30 در‌صد است.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس از فیروزآباد، نادر فریدونی ظهر امروز در جلسه شورای بانک‌های فیروزآباد که در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: حضور پرشور بالای 90 درصدی مردم شهرستان فیروزآباد در پای صندوق‌های رای، مسئولان را در خدمتگزاری بیش از پیش مدیون و متعهد می‌کند.

وی افزود: بر حسب مطالبات عظیم مردم که مصداق آن در میزان رای آنان آشکار بود، فیروزآباد در مشارکت انتخاباتی در استان فارس اول و در سطح کشور جزو رتبه‌های تک‌رقمی معرفی شد.

نماینده مردم شهرستان‌های فیروزآباد، قیروکارزین و فراشبند در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این مشارکت بیانگر مطالبات مردم است و مسئولیت سنگینی را بر عهده داریم.

فریدونی اضافه کرد: پیام مشارکت بیش از 90 درصدی مردم فیروزآباد این است که باید فراتر از گذشته در مسیر خدمتگزاری و مدیریت قدم برداریم.

وی افزود: رای مردم و آمار بالای آن بیانگر لزوم حرکت تحولی در ادارات است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: در مسیر کار سنگین و با ظرافتی که وجود دارد باید برنامه‌ریزی کرد و حضور در این جلسه را یکی از برنامه‌های کاری خود دیدم تا با مسائل و مشکلات مردم آشنا شده و چاره‌ای در راستای برطرف کردن مشکلات اندیشیده شود.

وی افزود: امروز یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها و مشکلات هر سه قوه بحث اشتغال بوده و مجلس در این مسیر وظیفه حساس‌تری به عهده دارد چرا که مظهر حکمت جامعه است.

عضو فراکسیون کشاورزی مجلس ادامه داد: اشتغال ریشه و پایه توسعه اقتصادی مملکت بوده و اقتصاد یکی از پارامترهای پازل توسعه هر کشور است.

فریدونی تصریح کرد: ریشه بیکاری و اشتغال در اقتصاد بوده و اشتغال از پارامترهای وابسته به سرمایه‌گذاری، تجارت و ... است که در این برهه زمانی نیاز به دقت بیشتری دارد.

وی با اشاره به نامگذاری سال جاری توسط رهبر فرزانه انقلاب به ‌نام سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی اضافه کرد: در سال‌های اخیر رهبر معظم انقلاب تمام دغدغه خود را در مسائل اقتصادی مطرح کرده‌اند و نامگذاری سال جدید حلقه‌ای است که حلقه‌های سال‌های پیش را تکمیل می‌کند.

عضو فراکسیون آموزش عالی در مجلس شورای اسلامی گفت: در سال 91 در یک شرایط ویژه قرار گرفته‌ایم و با تحریم اقتصادی و تشدید تحریم‌ها مواجه هستیم.

فریدونی افزود: کنگره آمریکا هر سال بودجه‌ای را برای تحریم ایران و مردم کشورمان اختصاص می‌دهد و این دشمنی از آغاز تاسیس انقلاب اسلامی تا به حال وجود داشته است؛ همچنین مبالغ سنگینی را به منظور تهاجم فرهنگی و جنگ نرم علیه ما هزینه می‌کند.

وی گفت: در سال‌های اخیر دشمن آخرین حربه‌های خود را به کار گرفته است و هدف از تشدید تحریم‌ها از سوی کشورهای غربی و شرقی دلسرد کردن مردم از نظام و ایجاد تنفر است که با وجود مردم فهیم و سیاستمدار ایران اسلامی این جنگ نیز با شکست دشمنان همراه می‌شود.

نماینده مردم فیروزآباد، قیروکارزین و فراشبند در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این هنگامه مسئولان اقتصادی نظام باید با نشست‌های تخصصی خود مسائل و مشکلات مردم و نظام را حل و فصل کنند.

فریدونی افزود: نظرات رهبر فرزانه در تمام زمینه‌ها کارآمد بوده و از دریچه ژرف‌اندیشی است که با عنوان اقتصاد مقاومتی راهی را برای مقابله با دشمنان پیشنهاد می‌دهند.

وی ادامه داد: همان‌گونه که در هشت سال دفاع مقدس پاسداری از مرزها را بر عهده گرفتیم امروز در حربه‌های اقتصادی نیز باید اقتصاد مقاومتی را پیشه کنیم.

نماینده مردم فیروزآباد، قیروکارزین و فراشبند در مجلس شورای اسلامی گفت: مقاومت اقتصادی یک استراتژی تیز و برنده برای دور زدن و بی‌اثر کردن تحریم‌های اقتصادی است که با آن می‌توانیم اقتصادی فعال، پویا و مقاوم ایجاد می‌کنیم.

فریدونی افزود: نخستین راهکار در این جنگ همسو کردن مردم با دولت است که باید توسط سرمایه‌گذاری مردمی اشتغال را توسعه دهیم.

وی با بیان اینکه یکی از مسائل اساسی در راستای پیشبرد اقتصاد مقاومتی تعادل است، ادامه داد: ایجاد تعادل در تراز تجاری داخلی و خارجی میان صادرات و واردات باید صورت گیرد.

نماینده مردم فیروزآباد، قیروزوکارزین و فراشبند تصریح کرد: ایران در اوایل انقلاب یک کشور مصرفی و وارد کننده محسوب می‌شد به گونه‌ای که نسبت واردات به صادرات 19 به یک بود.

عضو فراکسیون آموزش عالی مجلس گفت: امروز باید به گونه‌ای کار کنیم که وابستگی کشور را به نفت و گاز کم کنیم و در زمینه‌های دیگری مانند سرمایه‌گذاری در صنعت، کشاورزی و گردشگری فعالیت‌ها را افزایش دهیم.

فریدونی خاطرنشان کرد: 28 درصد اشتغال فارس در حوزه کشاورزی بوده و این رقم در میانگین کشوری 20 درصد است که باید سعی کنیم درصد اشتغال را در صنعت و معدن، گردشگری و جاذبه‌های طبیعی این استان افزایش دهیم.

وی اضافه کرد: باید با افزایش تسهیلات و آسان کردن زمینه ارائه پرداخت آن، جوانان را تشویق به سرمایه‌گذاری کنیم و امید و نشاط را به زندگی آنان هدیه دهیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت در سال 89 آمار بیکاری را در سطح کشور حدود 13.5 درصد و در سال 90، 12.3 درصد اعلام کرده است، ادامه داد: آمار بیکاری در شهرستان فیروزآباد حدود 30 درصد است و وظیفه مسئولان در این زمینه بسیار سنگین خواهد بود.

فریدونی خاطرنشان کرد: اگر ما به دنبال رشد اقتصادی هستیم باید میزان اشتغال را بالا ببریم تا زمینه تامین معیشت مناسب و راحت جامعه فراهم شود.

وی اضافه کرد: باید با نظارت دقیق، بنگاه‌های زود‌بازده را ترویج دهیم و از اشتباهاتی که در گذشته در این زمینه صورت گرفته است و تسهیلات دریافت شده را در موارد دیگری سرمایه‌گذاری می‌کردند، جلوگیری کنیم.

نماینده مردم فیروزآباد، قیروکارزین و فراشبند خواستار همکاری رؤسای بانک‌های شهرستان فیروزآباد در مورد پرداخت آسان تسهیلات شد و افزود: بانک‌ها در پرداخت تسهیلات به کشاورزان، شرایط تعیین شده از جمله تعداد ضامن حقوقی را آسان‌تر از گذشته در نظر گیرند و در اختیار تولید کنندگان قرار دهند.

وی همچنین خواستار حمایت بانک‌ها از شهرک‌های صنعتی شد و گفت: باید تدابیری اندیشه ‌شود تا سرمایه‌گذارانی که در شهرک صنعتی این شهر سرمایه‌گذاری می‌کنند تسهیلات را با شرایط ویژه و راحت‌تر دریافت کنند.

فریدونی در پایان تصریح کرد: از سرمایه‌گذارانی که در زمینه اشتغال‌زایی حداقل دو نیروی کار را به کارگیری کنند در حد توان حمایت می‌کنیم.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان