کد خبر: ۳۵۱۳۸
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۹ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۱

معنای اشتغال بازتعریف شود

امام جمعه شیراز گفت: معنای اشتغال باید در ذهن مردم و جوانان بازتعریف شود.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس از شیراز، آیت‌الله اسدالله ایمانی در خطبه‌های امروز نمازجمعه شیراز اظهار داشت: شغل این نیست که جوانی که مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد دارد منتظر استخدام فلان اداره بنشیند و انتظار میز اختصاصی داشته باشد بلکه باید با فکر و اندیشه از امکاناتی که در اختیار دارد بهره برده و تولید ثروت و کارآفرینی کند.

وی افزود: اگر انسان نا‌امیدی و تنبلی را کنار بگذارد و اهل فکر و خلاقیت باشد از خار بیابان نیز می‌تواند ثروت خلق کند.

ایمانی بیان کرد: برخی جوان‌ها می‌پرسند که کار کجا پیدا می‌شود که باید پاسخ داد کار در فکر و اندیشه تو است و اگر از امکانات خودت، خانواده‌ات و مملکت به درستی استفاده کنی کار ایجاد می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان فارس ابراز داشت: امام علی (ع) در حدیثی می‌فرمایند هنگامی موضوعات عالم به مناسبتی جمع شوند، کسالت و نا‌امیدی و ضعف با یکدیگر ازدواج می‌کنند و فرزندی که از آنها به دنیا می‌آید فقر است.

ایمانی در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: نامگذاری ایام شهادت شهیدان رجایی و باهنر به عنوان هفته دولت از آن رو است که جهت‌گیری دولت‌ها اخلاص و پشتکار برای حل مشکلات مردم باشد.

تامین آرامش مادی و معنوی و رفع آسیب‌های اجتماعی و روانی جامعه به گفته ایمانی باید مهم‌ترین محور تلاش دولت باشد.

وی در همین زمینه بر لزوم خروج اقتصاد کشور از وابستگی به فروش نفت خام تاکید کرد و بر این نکته صحه گذاشت که باید اقتصادی پایدار و کارآمد داشته باشیم که هیچ قدرتی نتواند با تحریم برای آن مشکل ایجاد کند.

بیان برکات برگزاری اجلاس سران غیرمتعهد در تهران دیگر موضوعی بود که خطیب نماز جمعه شیراز بدان پرداخت. ایمانی ابراز داشت: جواهر لعل نهرو، جمال عبدالناصر و سوکارنو این اجلاس را از مجموعه کشورهایی که نه به غرب و نه به شرق وابسته بودند بنیان نهادند و عمر این اجلاس به بیش از 70 سال می‌رسد.

وی تصریح کرد: با آغاز این اجلاس که 118 عضو دارد، ریاست آن برای سه سال در اختیار ایران قرار دارد و پس از اجلاس سران کشورهای عضو همکاری‌های اسلامی که در سال 76 برگزار شد، دومین اجلاس بین المللی معتبری است که پس از انقلاب در کشور برگزار می‌شود.

ایمانی خاطرنشان کرد: در این اجلاس 2 هزار خبرنگار به مشاهده و بیان واقعیت‌های نظام می‌پردازند و فرصتی برای بیان رو در روی مسائل با مسئولان ارشد کشورهای دیگر ایجاد می‌شود که غنیمت است.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان