کد خبر: ۳۵۱۴۳
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۴ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۱

بهره‌برداری از 52 پروژه عمرانی در کازرون

فرماندار کازرون گفت : 52 پروژه عمرانی در بخش‌های مختلف با اعتبار 22 میلیارد تومان در هفته دولت در شهرستان کازرون افتتاح می‌شود.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس از کازرون، الیاس محمدی در گفت‌وگو با خبرنگاران با گرامیداشت هفته دولت اظهار داشت: عملیات اجرایی پروژه‌های مورد بهره‌برداری در سال‌های 89 و 90 و قبل از آن در بخش‌های مختلف عمرانی از قبیل حوزه بهداشت و درمان، آبرسانی، کشاورزی، آموزشی، فرهنگی، ورزشی و راه روستایی آغاز شده بود.

وی پروژه‌های آبرسانی به روستای دادین سرمشهد، کتابخانه شهید مدنی کازرون، هنرستان امام خامنه‌ای کازرون و سه پروژه دیگر غیر دولتی را از جمله پروژه‌های مهم و تأثیرگذار آماده بهره‌برداری در هفته دولت عنوان و تصریح کرد: این پروژه‌ها با حضور استاندار و مسئولان استانی و محلی افتتاح می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: یکی از مطالبات جدی مردم شهرستان کازرون روشنایی تونل جاده اصلی کازرون به شیراز است که در این راستا دو تونل از شش تونل با عنوان فاز نخست در هفته دولت روشن می‌شوند و مابقی در آینده نزدیک نسبت به روشنایی آن اقدام می‌شود.

محمدی به تصویب هشت طرح در بحث احیای دریاچه پریشان اشاره کرد و افزود: در راستای احیای این حیات طبیعی بالغ بر 10 میلیارد تومان تعیین اعتبار شده و به مناقصه گذاشته شده است.

فرماندار کازرون در ادامه گفت: با وحدت و یکپارچگی مسئولان این شهرستان تلاش می‌کنیم پروژه‌های به زمین‌مانده و نیمه‌تمام از قبیل بیمارستان‌های کازرون، خشت و کنارتخته، چنارشاهیجان و امام علی‌(ع) و دانشگاه آزاد را سرعت بخشیم.

محمدی به اجرایی شدن بخش عمده‌ای از مصوبات سفر مقام معظم رهبری و سه سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به استان فارس و کازرون اشاره کرد و بیان داشت: در این سفرها مصوبات خوب و قابل قبولی برای این شهرستان رقم خورد که بخش عمده‌ای از آن به مرحله اجرا در آمده و بخشی دیگر نیز یا در حال انجام و یا به علت نبود اعتبار روی زمین مانده است.

نماینده عالی دولت در کازرون در بخش دیگر سخنانش عملیات اجرایی چهار خطه شدن راه‌های دشت ارژن به ابوالحیات، قائمیه به طرف دوراهی راهدار، کازرون به پل آبگینه را فعال اعلام کرد و افزود: عملیات اجرایی پروژه تونل محرم (بناف) در حال حاضر به خاطر کمبود نقدینگی تعطیل است و به دنبال رفع مشکل آن هستیم.

وی اضافه کرد: با تلاش دولتمردان دوره‌های نهم و دهم خدمات ارزشمندی در فراهم کردن زیرساخت‌های توسعه و آبادانی در شهرستان کازرون صورت پذیرفته است.

محمدی در ادامه نیز به تصمیمات جدی در بخش بهداشت و درمان در شهرستان کازرون اشاره کرد و ابراز داشت: در این راستا مقرر شده است که در سال جاری تجهیزات مؤثری برای بیمارستان فعلی کازرون جایگزین شود و نیز بیمارستان خشت و کنارتخته تا پایان سال 91 طبق وعده رئیس دانشگاه علوم پزشکی این استان به بهره‌برداری برسد.

وی در مورد پروژه سه شهرک صنعتی شهرستان کازرون ابراز داشت: با پیگیری‌هایی که امام جمعه شهرستان، نماینده مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی و این جانب در مراحل مختلف از وزیر صنایع، معدن و تجارت و نیز با معاونان وی در تهران داشتیم اعتبار خوبی برای آن تخصیص یافت و در حال حاضر هر سه پروژه فعال است.

محمدی ادامه داد: با مدیران اجرایی شهرک صنعتی کازرون اتمام حجت کردیم تا سیستم فاضلاب در این شهرک ایجاد نشود اجازه بهره‌برداری به آن نمی‌دهیم.

فرماندار کازرون گفت: طی یک ماه گذشته نزدیک به 7.2 میلیارد تومان از محل تملک دارایی‌های استان فارس به این شهرستان اختصاص یافت که به صورت عادلانه در بخش‌های تابعه تقسیم شد.

وی ادامه داد: 5.9 میلیارد تومان اعتبار از سهم دو درصد نفت و گاز به شهرستان کازرون اختصاص یافته است که در دو هفته آینده در این شهرستان توزیع می‌شود.

این مسئول از اظهار نظر برخی افراد از روی بی‌اطلاعی مبنی بر اینکه شهر کازرون حقوق بخش‌های تابعه را ضایع می‌کند گلایه کرد و بیان داشت: به طور مثال از کل اعتبار تملک دارایی به این شهرستان فقط 900 میلیون تومان عاید شهر کازرون شده و باقی مانده آن بین بخش‌های تابعه توزیع شده است.

محمدی در پایان به مصوبات خوب شورای تأمین این شهرستان در راستای حفظ جنگل‌های بی‌نظیر دشت برم کازرون اشاره و تصریح کرد: بر اساس این مصوبه اداره کل منابع طبیعی فارس و اداره منابع طبیعی این شهرستان ملزم شده‌اند تا قبل از شروع سال زراعی جدید نسبت به تخریب و تصرفات عدوانی روستاهای اطراف از جنگل پایان دهند.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان