کد خبر: ۳۵۱۵۰
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۶ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۱

کارهای فرهنگی باید با محوریت قرآن و مسجد باشد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با تاکید بر اینکه هنر مسجد این است که در عرصه‌های سیاسی، نظامی، اقتصادی و فرهنگی حرفی برای گفتن دارد، گفت: کارهای مهم و فرهنگی باید با محوریت قرآن، مسجد و اهل بیت (ع) باشد.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس از شیراز، احمد همتی بوشهری، پنج‌شنبه‌شب در آیین افتتاحیه نخستین نمایشگاه دستاوردها و توانمندی‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فارس که با عنوان "هم پای محراب" در حرم مطهر حضرت شاه‌چراغ (ع) برپا شده است، اظهار داشت: هر فردی که می‌خواهد کارهای مهم و فرهنگی انجام دهد باید با محوریت قرآن، مسجد و اهل بیت (ع) باشد و امیدواریم این نمایشگاه بتواند در ترویج فرهنگ غنی تشیع موثر واقع شود.

دبیر هیئت نظارت و هماهنگی بر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان فارس ضمن تاکید بر اینکه توسعه کانون‌های مساجد در کشور موجب تربیت نسل‌های آینده‌ساز می‌شود، گفت: هنر مسجد این است که در عرصه‌های سیاسی، نظامی، اقتصادی و فرهنگی حرفی برای گفتن دارد و امروز دید جامعه دیدی ولایی و مهدوی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اشاره به اینکه در کارهای مهم و فرهنگی باید محوریت قرآن، مسجد و اهل بیت (ع) باشد، تصریح کرد: توسعه کانون‌های مساجد در کشور موجب تربیت نسل‌های آینده‌ساز می‌شود.

همتی بوشهری خاطرنشان کرد: افتخار سومین حرم اهل بیت (ع) بودن باید در تمام افکار و برنامه‌های کاری پیرامون ما نمود و شانیت پیدا کند.

دبیر هیئت نظارت و هماهنگی بر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان فارس تقویت کانون‌های مساجد را امری مهم و ضروری خواند و افزود: تقویت برنامه‌های قرآنی، هنری و رسانه‌ای با تقویت ابعاد دینی در جامعه تاثیرگذار است.

به گزارش فارس، نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان فارس همزمان با هفته جهانی مسجد شامل 30 غرفه به همت کانون‌ها و اصحاب فرهنگی مساجد تا هشتم شهریور ماه جاری در جوار بارگاه ملکوتی حضرت احمدبن موسی (ع) دایر است.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان