کد خبر: ۳۵۱۵۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۴ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۱

بیش از هزار پروژه در فارس به بهره‌برداری می‌رسد

استاندار فارس در جمع نمازگزاران جمعه شهر شيراز گفت: 1056 پروژه عمراني با اعتبار يك هزار و 170 ميليارد تومان در هفته دولت در استان فارس به بهره برداري مي رسد.

استاندار فارس در جمع نمازگزاران جمعه شهر شيراز گفت: 1056 پروژه عمراني با اعتبار يك هزار و 170 ميليارد تومان در هفته دولت در استان فارس به بهره برداري مي رسد.

به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومي و امور بين الملل استانداري فارس، مهندس حسين صادق عابدين كه به مناسبت فرارسيدن هفته دولت در بين الصلاتين نماز جمعه شيراز سخن مي گفت، با بيان اين كه طرح هاي قابل بهره برداري در هفته دولت نسبت به سال گذشته به لحاظ تعداد، 40 درصد رشد داشته است، اظهار داشت: ظرفيت ها و امكانات استان فارس و شهر شيراز به گونه اي است كه مسئولين و مديران استان بايد به صورت شبانه روزي براي خدمت به مردم تلاش كنند.

نماينده عالي دولت در استان فارس وحدت و همدلي موجود ميان مديران اجرايي بخش هاي گوناگون و نمايندگان مجلس با هدايت هاي آيت الله ايماني نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه شيراز را موجب شكرگذاري از خداوند دانست و افزود: شرايط موجود اين امكان را به مديران مي دهد كه با سرعت و گستردگي بيشتري مشكلات مردم را حل كنند.

وي با اشاره به اين كه نگاه ارزشمند دولت هاي نهم و دهم در طول سال هاي گذشته، رويكرد عدالت محور بوده است، گفت: اين شعار از روز اول توسط رئيس محترم جمهوري ارائه و توسط دولت خدمتگزار عملياتي شد كه بجاي اختصاص امكانات ملي و مردمي به برخي شهرها و جناح ها، به همه ن مناطق كشور گاهملي داشته باشيم و مناطق محروم تر را بيشتر مورد توجه قرار دهيم.

استاندار فارس با تاكيد بر اين كه اجراي ديدگاه هاي عدالت خواهانه نياز به افرادي داشت كه به اين رويكرد اعتقاد داشته باشند، تصريح كرد: دولت نهم ناچار شد در سال هاي ابتدايي فعاليت خود، دايره مديريت شكل گرفته در دو دهه گذشته را تغيير دهد و شرايطي ايجاد كند كه جوانان جبهه رفته و تحصيل كرده و انقلابيون جوان كه معتقد به اين نگاه بودند بتوانند وارد چرخه مديريتي كشور شوند و يكي از دلايل مقاومت هاي داخلي و خارجي در مقابل اين دولت، همين رويكرد بوده است.

مهندس صادق عابدين با بيان اين كه نمايشگاه ما توانسته ايم تبلور تحقق شعارهاي دولت هاي نهم و دهم بود، گفت: تعداد سدهاي فعال در استان فارس بعد از پيروزي انقلاب اسلامي دو سد بود كه از سال 84 تا سال 90 ، هفت سد، طي هفت سال به مجموعه سدهاي استان فارس افزوده شده است.

وي با اشاره به اين كه قبل از دولت نهم 35 واحد آبرساني شده داشتيم ، افزود: در طول دولت نهم و دهم 199 مجتمع يعني 5/5 برابر گذشته واحدهاي آبرساني شده به استان فارس اضافه شده است.

استاندار فارس ادامه داد : در بخش گازرساني در هفت سال گذشته دولت به طور متوسط روزانه 180 ميليون تومان براي گازرساني به روستاها و شهرهاي فاقد شبكه گاز رساني هزينه كرده است به طوري كه تعداد شهرهاي برخوردار از گاز از 52 شهر در سال 84 به 122 شهر  و تعداد روستاهاي برخوردار از گاز از 162 روستا در سال 84 به 876 روستا و تعداد جايگاه هاي عرضه سي ان جي از دو مركز به 110 مركز رسيده است.

مهندس صادق عابدين با اشاره به ساخت و بهره برداري از راه آهن شيراز اصفهان در دولت هاي نهم و دهم، افزود: هم اكنون پروژه احداث راه آهن شيراز به بوشهر و عسلويه با 640 كيلومتر و 1500 ميليارد تومان سرمايه توسط بخش خصوصي در حال ساخت است كه ظرف سه سال به بهره برداري خواهد رسيد.

وي با بيان اين كه طول راه هاي استان فارس تا قبل از دولت نهم 16 هزار و 500 كيلومتر بوده است، اعلام كرد: در طول  هفت سال گذشته 20  هزار كيلومتر راه شهري و روستايي در استان فارس ساخته شده است.

استاندار فارس يكي از بهترين پروژه هاي شهر شيراز را توسعه حرم مطهر احمد بن موسي(ع) برشمرد و اظهار داشت: براي اجراي كنار گذر 9 دي، 130 واحد مسكوني و 30 واحد تجاري و مسافرخانه در طول حدود چهار ماه با هزينه30 ميليارد تومان خريداري و تخريب شده است.

مهندس صادق عابدين با اشاره به اين كه از سال گذشته تاكنون50 ميليارد تومان صرف توسعه حرم شاهچراغ(ع) شده است، افزود: سال گذشته تلاش جدي براي جذب اعتبارات ملي براي اين حرم مطهر صورت گرفت و امسال هم بيش از 50 ميليارد تومان براي توسعه حرم هزينه خواهيم كرد.

وي با بيان اين كه در طرح توسعه حرم شاهچراغ(ع) حدود 9 هزار مترمربع به فضاي شبستان و پنج هزار متر مربع به صحن روباز حرم اضافه خواهد شد، تاكيد كرد: با دو برابر شدن وسعت حرم احمد بن موسي(ع) فضاي بسيار ارزشمندي براي برگزاري مراسم هاي مذهبي و فرهنگي در شهر شيراز ايجاد مي شود.

استاندار فارس ساخت آزاد راه شيراز اصفهان و سد تنگ سرخ شيراز را از ديگر پروژه هاي عمراني استان برشمرد و افزود: مشكل تامين زمين زندان شيراز به منظور تغيير زندان عادل آباد كه به مدت پنج سال به تاخير افتاده بود، در پايان سال 90 حل شد و تمام كارشناسان ملي و استاني موقعيت آن را تائيد كرده اند.

مهندس صادق عابدين با اشاره به انجام مراحل خريد سه رام قطار براي به كار گيري در متروي شيراز، ابراز اميدواري كرد: با تلاش هاي صورت گرفته و با تخصيص اعتبارات طرح مهر ماندگار به متروي شيراز، فاز اول اين پروژه، در سه ماهه اول سال آينده به بهره برداري برسد.

وي با بيان اين كه در سال 90 در حوزه فرهنگي، 50 ميليارد تومان هزينه شده است، افزود: برگزاري مراسم هاي ملي و مهمي همچون بزرگداشت حافظ و سعدي، برگزاري كنگره سلمان فارسي و نمايشگاه كتاب دفاع مقدس در مهرماه و همايش طرح صيانت از حقوق شهروندي و حمايت از طرح انس با فطرت از جمله برنامه هاي مهم فرهنگي استان بوده است.

استاندار فارس با تاكيد بر كاهش 45 درصدي وقوع جرائم خشن در استان، تاكيد كرد: دستگاه هاي مسئول همچون فرمانداري ها، دادستاني و نيروي انتظامي بايد با قدرت با توزيع و مصرف مواد مخدر در فارس مقابله كنند.

نظرات بینندگان