کد خبر: ۳۵۱۹۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۶ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۱

فارس90درصد خاک نسوز کشور را تولید می کند

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس گفت:استان فارس با تولید 90 درصد خاک نسوز کشور رتبه نخست را در میان استان‌ها به خود اختصاص داده است.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس،غفار صفری با بیان اینکه معادن این استان شامل سنگ آهک، مارن، سنگ گچ، مرمریت، سنگ چینی، خاک نسوز، خاک صنعتی، نمک آبی و سنگی، سیلیس، کوارتزیت، منگنز، سرب، روی، کرومیت، باریت، سنگ آهن، مس، گرانیت و آلومینیوم است، اظهار داشت: در زمینه سرمایه‌گذاری‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت در حال حاضر 406 معدن فعال با سرمایه‌گذاری 2 هزار و 6 میلیارد ریال و اشتغال 6 هزار و 233 نفر در این استان فعالیت می‌کنند.

صفری خاطرنشان کرد: از این معادن سالانه بیش از 33 میلیون تن مواد معدنی استخراج می‌شود.

وی تصریح کرد: استان فارس با تولید 90 درصد خاک نسوز کشور رتبه نخست را در میان استان‌ها به خود اختصاص داده است.

این مسئول با اشاره به اینکه ماده اولیه مورد نیاز صنایع معدنی فارس سیمان است، گفت: با تلاش‌های انجام شده استان فارس رتبه نخست تولید سنگ تزئینی کشور را به دست آورده است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس افزود: با فعالیت 350 واحد سنگ‌تراشی در فارس، این استان توانسته است گام‌های مهمی در زمینه فرآوری سنگ معدن بردارد.

صفری گفت: موقعیت جغرافیایی استان فارس و فراوانی تولید در زمینه کشاورزی، دامداری، پتروشیمی، فرش و صنایع دستی، منابع عظیم گاز و نزدیکی به آب‌های خلیج فارس سبب شده است تا از دیرباز تجارت و داد و ستد در این منطقه رشد زیادی داشته باشد.

نظرات بینندگان