کد خبر: ۳۵۲۰۶
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۸ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۱

احداث گنبد 3 بقعه متبرکه فارس آغاز شد

رئیس اداره فنی و عمران موقوفات استان فارس گفت: به منظور تجدید‌بنا و توسعه اماکن مذهبی، عملیات عمرانی بقعه متبرکه سید ابوالوفای شیراز و آستان مقدس امامزادگان صالح (ع) و ابراهیم (ع) خرامه در حال اجراست.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان فارس، منصور حسینی اظهار داشت: این عملیات شامل احداث گنبد، سر در، غسالخانه و شبستان است که هزینه آن از محل نذورات مردمی این اماکن مقدس و اعتبارات دولتی تامین می‌شود.

رئیس اداره فنی و عمران موقوفات فارس تصریح کرد: با کمک‌های خیران و عموم مردم، این پروژه‌های عمرانی در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد و خدمات مطلوبی به زائران و مجاوران این اماکن متبرکه ارائه می‌شود.

براساس این گزارش، همچنین مراسم سالروز تخریب قبور ائمه بقیع در حرم سید علاء‌الدین حسین (ع) برگزار می‌شود.

فرمانده پایگاه مقاومت و مسئول فرهنگی حرم مطهر حضرت سید علاءالدین حسین (ع) شیراز گفت: برای نخستین بار در شهر مقدس شیراز مراسم ویژه تخریب قبور ائمه بقیع در حرم سید علاء‌الدین حسین (ع) برگزار می‌شود.

سلیمان مهدوی افزود: تاکنون فقط در شهر مقدس قم این مراسم برگزار می‌شده است که امسال در شیراز نیز با سخنرانی سید رضا هاشمی گلپایگانی از قم و مداحی محمد سلطانی پس از نماز اقامه نماز مغرب و عشاء امروز یکشنبه پنجم شهریور‌ماه مصادف با هشتم شوال برپا می‌شود و از عموم مردم برای شرکت در این برنامه دعوت می‌کنیم.

تخریب قبور ائمه بقیع آخرین بار در سال 1222 هجری قمری صورت پذیرفته است.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان