کد خبر: ۳۵۲۳۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۴ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۱

آغاز مرمت كاخ اردشیر بابكان فیروزآباد فارس

مسوول اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری شهرستان فیروزآباد گفت: مرمت یادمان تاریخی كاخ اردشیربابكان (آتشكده) این شهرستان كه به دوره ساسانیان تعلق دارد توسط استادكاران مرمت كارآغاز شد.

به گزارش شیراه ،درنا شهبازی ، روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان داشت: بر اثر گذشت زمان ، پشت بام و گچبری های این یادمان تاریخی دچار آسیب و ریزش شده است.

وی افزود: هم اینك عملیات مرمت آتشكده یا كاخ اردشیربابكان 20 درصد پیشرفت فیزیكی دارد و پشت بام این یادمان در دست اندود است و بندكشی بین سنگ های كاخ ، سالن ها و تالارها و همچنین مرمت بافت های فرسوده دیواره های كاخ و شكاف سقف نیزدرحال انجام است.

شهبازی ادامه داد: اگر این مرمت صورت نمی گرفت این اثر تاریخی در حال تخریب بود و به همین سبب عملیات این مرمت به طور مستمر انجام می شود زیرا این اثر تاریخی ارزشمند، هرساله پذیرای گردشگران داخلی و خارجی است .

وی گفت: اعتبارمرمت كاخ اردشیربابكان ازمحل اعتبارات صنایع دستی وگردشگری استان فارس تامین شده است و عملیات مرمت این كاخ ظرف مدت شش ماه به انجام می رسد.

كاخ اردشیربابكان یا آتشكده فیروزآباد در دوران اردوان پنجم آخرین پادشاه اشكانی به دست اردشیربابكان بنیانگذار سلسله ساسانی در سده سه میلادی ساخته شد.

شهرستان فیروزآباد درفاصله 93 كیلومتری جنوب غربی شیرازواقع شده است.

 

انتهای خبر/ک

نظرات بینندگان