کد خبر: ۳۵۴۵۴
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۳ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۱

استان فارس سرمایه های داخلی و خارجی را جذب می کند

استاندار فارس گفت: با تأمين زيرساخت هاي لازم براي توسعه، فارس آماده جذب سرمايه گذاران و صنعتگران داخلي و خارجي است.

به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومي و امور بين الملل استانداري فارس، مهندس حسين صادق عابدين در برنامه زنده صبح به خير ايران از شبكه اول سيماي جمهوري اسلامي ايران، با بيان اين كه طي هفت سال دولت هاي نهم و دهم، تحولات بسيار عظيم و مهمي در استان فارس ايجاد شده است، اظهار داشت: در زمينه فراهم كردن زيرساخت هاي لازم براي توسعه، در دولت دكتر احمدي نژاد، انقلابي در فارس اتفاق افتاده است كه به هيچ وجه قابل مقايسه با سال هاي قبل از آن نيست.

نماينده عالي دولت در استان فارس با اشاره به اين كه بسياري از زيرساخت هاي پيشرفت، همچون حمل و نقل، آب، گاز و برق در استان رشد خوبي داشته است، افزود: انتظار داريم روند حضور سرمايه گذاران و صنعتگران در استان فارس بيشتر شده و به سمت تأمين اشتغال پايدار حركت كنيم.

وي با اعلام اين كه در هفت سال گذشته به طور متوسط روزانه 180 ميليون تومان براي گازرساني به استان فارس هزينه شده است، گفت: قبل از سال 84، تعداد شهرهاي گازرساني شده 52 شهر بود كه در اين مدت 70 شهر گازرساني شده به آن افزوده شد.

مهندس صادق عابدين با اشاره به اين كه استان فارس بيشترين پروژه هاي ريلي و حمل و نقلي كشور را دارد، تاكيد كرد: در هفته دولت امسال تعداد طرح هاي افتتاح شده با 1056 طرح، حدود دو برابر سال گذشته و بودجه طرح ها نيز حدود دو و نيم برابر بودجه طرح هاي هفته دولت در سال90 بوده است.

نماينده عالي دولت در استان فارس با اعلام اين كه جمهوري اسلامي ايران در سال گذشته علي رغم همه فشارهاي دشمنان خارجي توانست با جذب حدود چهار ميليارد و 300 ميليون دلار سرمايه گذاري خارجي، جهشي جدي در اين زمينه داشته باشد، افزود: استان فارس در سال90 با وجود مشكلات و ناهماهنگي هايي كه در ابتداي سال وجود داشت، موفق شد با جذب حدود 400 ميليون دلار، مقام اول جذب سرمايه گذاري خارجي در كشور را كسب كند.

وي كسب اين موفقيت را نشان دهنده پتانسيل بالاي استان فارس در همه زمينه ها براي جذب سرمايه گذاري و توليد اشتغال دانست و تاكيد كرد: اين موفقيت نشان مي دهد كه فارسي هاي مقيم كشورهاي خارجي به ويژه خليج فارس، علاقه مند به سرمايه گذاري در استان و گسترش توليد و اشتغال هستند.

استاندار فارس با بيان اين كه فارس، استان معين تجارت و بازرگاني با كشورهاي حاشيه خليج فارس به شمار مي رود، افزود: گسترش مبادلات خارجي در دستور كار مديران استان قرار دارد و در سفر به پاكستان، يكي از توافقات صورت گرفته، صادرات 120 ميليارد تومان خرما به اين كشور به اين كشور بود.

انتهای پیام/20

نظرات بینندگان