کد خبر: ۳۵۴۸۱
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۶ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۱

برگزاری دهه کرامت در شان سومین حرم اهل‌بیت (ع)

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار شیراز گفت: آیین‌های گرامیداشت دهه کرامت و هفته دفاع مقدس در خور شان سومین حرم اهل بیت (ع) برگزار می‌شود.

به گزارش شیرازه، فارس به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان شیراز، وحید رجایی در جلسه ستاد بزرگداشت دهه کرامت و هفته دفاع مقدس شهرستان شیراز اظهار داشت: فرهنگ و آرمان‌های هشت سال دفاع مقدس و یاد و نام شهدا باید در جامعه زنده مانده و در نسل جوان نهادینه شود و هیچ امری در این راه بهتر از تجلیل و تکریم شهدا و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس نیست.

وی افزود: انتظار داریم مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس و دهه کرامت امسال با شکوه‌تر از سال‌های گذشته و در خور شان سومین حرم اهل بیت (ع) برگزار شود.

رجایی اضافه کرد: 31 شهریور ماه و آغاز هفته دفاع مقدس یادآور تلاش، ایثار و از خودگذشتگی رزمندگان و شهدای گرانقدری است که در سنگر دفاع مقدس برای پاسداری از میهن و ارزش‌های انقلاب اسلامی از جان خود گذشتند.

وی ادامه داد: بزرگداشت هفته دفاع مقدس زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس و همچنین تلاش برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در کشور و به ویژه در میان نسل جدید است.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار شیراز با بیان اینکه انتقال فرهنگ جبهه و جهاد و شهادت به عنوان وارث عاشورا یک تکلیف الهی بر همگان واجب و ضروری است، گفت: برای حفظ نظام باید در مسیر رهبری قرار گرفت و فرهنگ ناب ایثار و شهادت را به نسل جوان انتقال داد.

وی تصریح کرد: مدیریت امام (ره) در دوران دفاع مقدس و انجام عملیات بزرگ و موفق که باعث افزایش غرور ملی مردم ما شد و همچنین الگو قراردادن آن دوران در حوزه اقتصاد مقاومتی که مورد توجه رهبر معظم انقلاب بوده، محورهایی است که باید به آن بپردازیم.

این مسئول اضافه کرد: در سومین حرم اهل بیت (ع) و با برکت وجود 14 هزار و 600 شهید استان فارس و به فضل الهی این مراسم هر سال باشکوه‌تر از سال قبل برگزار می‌شود و نشان از اراده آحاد مردم برای دفاع از اعتقادات و نظام مقدس جمهوری اسلامی دارد که با نثار خون بهترین جوانان خود آن را به ثمر رسانده‌اند.

رجایی ادامه داد: تمام دستگاه‌های مرتبط باید در انجام وظایف ذاتی خود در هر چه بهتر و باشکوه‌تر برگزار شدن جشن‌ها، رویکرد تعمیق و گسترش ارزش‌های دینی، فرهنگ رضوی و فرهنگ دفاع مقدس را داشته باشند.

معاون فرماندار شیراز اضافه کرد: امسال همزمانی دهه کرامت با هفته دفاع مقدس را فرصتی برای تبیین دفاع در فرهنگ رضوی بدانیم و از این فرصت بهره لازم برده شود.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار شیراز در پایان از تمام مسئولان خواست تا با جدیت پیگیر موضوع مربوط به هفته دفاع مقدس و همچنین در کمیته‌های تخصصی حضور فعال داشته باشند.

در این جلسه برنامه‌ها و پیشنهادات نهادهای مختلف اجرایی استان فارس مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در زمینه نحوه برگزاری مراسم و همچنین تبلیغات محیطی در هفته دفاع مقدس و در مقام بزرگداشت این هفته تصمیماتی اتخاذ شد.

نظرات بینندگان