کد خبر: ۳۵۴۸۳
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۸ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۱

مقام نخست فارس در جذب سرمایه‌گذار خارجی

استاندار فارس گفت: استان فارس در سال 90 موفق شد با جذب حدود 400 میلیون دلار، مقام نخست جذب سرمایه‌گذاری خارجی در کشور را کسب کند.

به گزارش شیرازه، فارس به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، حسین صادق عابدین با بیان اینکه طی هفت سال دولت‌های نهم و دهم، تحولات بسیار عظیم و مهمی در استان فارس ایجاد شده است، اظهار داشت: در زمینه فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای توسعه، در دولت احمدی نژاد، انقلابی در فارس اتفاق افتاده است که به هیچ وجه قابل مقایسه با سال‌های قبل از آن نیست.

نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به اینکه بسیاری از زیرساخت‌های پیشرفت، مانند حمل و نقل، آب، گاز و برق در این استان رشد خوبی داشته است، افزود: انتظار داریم روند حضور سرمایه‌گذاران و صنعتگران در استان فارس بیشتر شده و به سمت تأمین اشتغال پایدار حرکت کنیم.

وی با اعلام اینکه در هفت سال گذشته به طور متوسط روزانه 180 میلیون تومان برای گازرسانی به استان فارس هزینه شده است، گفت: قبل از سال 84، تعداد شهرهای گازرسانی شده 52 شهر بود که در این مدت 70 شهر گازرسانی شده به آن افزوده شد.

صادق عابدین با اشاره به اینکه استان فارس بیشترین پروژه‌های ریلی و حمل و نقلی کشور را دارد، تصریح کرد: در هفته دولت امسال تعداد طرح‌های افتتاح شده با یک‌هزار و 56 طرح، حدود دو برابر سال گذشته و بودجه طرح‌ها نیز حدود 2.5 برابر بودجه طرح‌های هفته دولت در سال 90 بوده است.

نماینده عالی دولت در استان فارس با اعلام اینکه جمهوری اسلامی ایران در سال گذشته با تمام فشارهای دشمنان خارجی توانست با جذب حدود 4 میلیارد و 300 میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی، جهشی جدی در این زمینه داشته باشد، ادامه داد: استان فارس در سال 90 با وجود مشکلات و ناهماهنگی‌هایی که در ابتدای سال وجود داشت، موفق شد با جذب حدود 400 میلیون دلار، مقام نخست جذب سرمایه‌گذاری خارجی در کشور را کسب کند.

وی کسب این موفقیت را نشان دهنده ظرفیت بالای استان فارس در تمام زمینه‌ها برای جذب سرمایه‌گذاری و تولید اشتغال دانست و تصریح کرد: این موفقیت نشان می‌دهد که فارسی‌های مقیم کشورهای خارجی به ویژه خلیج فارس، علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در این استان و گسترش تولید و اشتغال هستند.

استاندار فارس با بیان اینکه فارس، استان معین تجارت و بازرگانی با کشورهای حاشیه خلیج فارس به شمار می‌رود، افزود: گسترش مبادلات خارجی در دستور کار مدیران این استان قرار دارد و در سفر به پاکستان، یکی از توافقات صورت گرفته، صادرات 120 میلیارد تومان خرما به این کشور بود.

نظرات بینندگان