کد خبر: ۳۵۴۸۶
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۲ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۱

هفتمین جشنواره تعاونی ها برتر در فارس برگزار می شود

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس گفت: هفتمین جشنواره تعاونی‌های برتر این استان فردا شنبه هیجدهم شهریورماه در شیراز برگزار می‌شود.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس، عباس عباسی در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز شیراز اظهار داشت: 8 هزار و 827 تعاونی در حال حاضر در استان فارس فعال هستند.

وی افزود: 2 میلیون و 388 هزار و 194 نفر جمعیت اعضای تعاونی‌های فارس است و با احتساب جمعیت این استان نزدیک به نیمی از جمعیت فارس در تعاونی‌ها عضو هستند.

عباسی تصریح کرد: در فارس 26 تعاونی سهام عدالت نیز تشکیل شده و 3 هزار 884 تعاونی فعال و 3 هزار و 133 تعاونی در دست راه‌اندازی نیز در این استان وجود دارد.

وی در ادامه بیان کرد: با توجه به اینکه فارس استانی است که رقم بیکاری تحصیلکرده‌های دانشگاهی در آن بالا است و بیشترین عدم تحقق اشتغال در مورد این بخش از جامعه وجود دارد، تعاونی‌های دانش‌بنیان می‌توانند برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی مورد استفاده قرار گرفته و ضمن ایجاد ارزش افزوده برای خود آنها از فکر نخبگان نیز برای فرایند توسعه این استان بهره ببرد.

این مسئول ادامه داد: طرح حمایت از مشاغل خانگی در استان فارس در واقع طرح کارخانه‌دار شدن بدون کارخانه است و در این طرح فرد بدون هزینه‌های سنگین خرید زمین و تاسیسات، کارفرما می‌شود.

سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته شیراز در ادامه ابراز داشت: در کنار این موارد تعاونی‌های فراگیر نیز برای به‌کارگیری افراد از دهک‌های پایین مشمول دریافت تسهیلات کم‌بهره می‌شوند.

وی اضافه کرد: در تعاونی فراگیر با راه‌اندازی طرح‌های بزرگی که با مشارکت افراد دهک‌های پایین به ثمر بنشیند علاوه بر بهبود اشتغال از تسهیلات خوبی نیز می‌توان استفاده کرد.

عباسی خاطرنشان کرد: صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون برای افرادی که طرح‌های بزرگ تعاونی ارائه دهند اما مشکل وثیقه دارند تا 1.5 میلیارد تومان سرمایه و تسهیلات آنها را ضمانت می‌کند.

وی با یادآوری فرارسیدن هفته تعاون از برگزاری جشنواره ملی و استانی تعاون در این هفته خبر داد و گفت: فردا هفتمین جشنواره معرفی تعاونی‌های برتر برای تجلیل از فعالیت تعاون‌گران و تشویق این نهاد ارزشمند برگزار می‌شود.

برچسب ها: تعاونی ، جشنواره ، فارس ، شیرازه
نظرات بینندگان