کد خبر: ۳۵۴۸۷
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۵ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۱

حوزه‌های علمیه منادی ترویج مکتب جعفری هستند

خطیب جمعه موقت جهرم گفت: حوزه‌های علمیه منادی ترویج مکتب امام صادق‌(ع) هستند.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس، حجت‌الاسلام محمد اسماعیل مصلی‌نژاد در خطبه‌های امروز نماز جمعه جهرم با تسلیت ایام سوگواری شهادت امام صادق (ع) اظهار داشت: شیعه افتخار می‌کند که پیرو امامی بوده که مکتب آن مزین به نام او است.

وی با اشاره به علت نامگذاری مکتب تشیع به‌نام امام صادق (ع) افزود: این مهم به دلیل خدمات شایانی است که امام صادق (ع) به همراه شاگردانش به مکتب تشیع کرده و معارف شیعی را در جهان منتقل کردند.

خطیب جمعه موقت جهرم با اشاره به تربیت بیش از 4 هزار عالم برجسته توسط رئیس مکتب جعفری (ع) ابراز داشت: هشام و جابربن‌حیان از جمله شاگردان آن حضرت به شمار می‌آیند که هزاران کتاب در زمینه‌های مختلف علمی توسط آنها به زیور تبع آراسته شده است.

به گفته مصلی نژاد، شاگردان امام صادق (ع) تنها به محدوده شیعه ختم نمی‌شدند بلکه تعداد بسیاری از علمای اهل سنت نیز از محضر ایشان بهره‌مند شدند.

وی بیان کرد: خروجی نهضت بزرگ علمی امام صادق (ع) گوهرهای فراوانی است که تاکنون ادامه دارد و غنای مکتب این امام همام صرف دعوت به عبادت نیست بلکه دعوت به عبادت توام با معرفت و علم بود.

مدیر مدرسه علمیه امام‌رضا (ع) جهرم با اشاره به جایگاه رفیع عالم از منظر امام صادق (ع) خاطرنشان کرد: علما و حوزه‌های علمیه نتیجه امتداد مسیر رئیس مکتب جعفری‌(ع) بوده که گام‌های استوار آنها در راستای زنده نگه داشتن این مکتب در جهان است.

وی با اشاره به دیدار مسئولان حوزه علمیه قم با مقام معظم رهبری، حوزه‌های علمیه را منادی ترویج مکتب امام‌صادق (ع) دانست و کار عالمان را از شهادت در راه خدا بالاتر خواند.

مصلی‌نژاد همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالگرد ارتحال آیت‌الله سید حسین آیت‌اللهی، امام جمعه فقید جهرم تصریح کرد: رشد و نمو حوزه‌های علمیه جهرم از اوایل انقلاب تاکنون نتیجه تلاش و پشتکار این عالم فرهیخته در راستای نشر و ترویج مکتب ناب تشیع بوده است.

استاد حوزه علمیه جهرم با بیان اینکه در سالروز شهادت امام‌صادق (ع) از مقام علمی و معنوی آیت‌الله سید عبدالعلی آیت‌اللهی، امام جمعه فقید لارستان نیز تجلیل می‌شود، بیان کرد: این مراسم شب شهادت امام‌صادق (ع) و با حضور مردم شهیدپرور جنوب استان فارس در حسینیه آیت‌الله آیت‌اللهی برپا می شود.

مصلی‌نژاد در پایان سخنان خود با اشاره به بروز کسالت برای امام جمعه جهرم، سلامتی ایشان را از درگاه خداوند متعال مسئلت کرد.

نظرات بینندگان