کد خبر: ۳۵۴۹۷
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۶ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۱

امحای بیش از 50 تن کالای قاچاق

سرپرست کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان فارس از امحای بیش از 50 تن کالای قاچاق در شیراز خبر داد و گفت: یکی از مصادیق بارز اقتصاد مقاومتی، مبارزه قاطع با پدیده شوم قاچاق کالا و ارز است.

به گزارش شیرازه، فارس به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، محمد بذرافشان در حاشیه مراسم امحای بیش از 50 تن کالای قاچاق در شیراز، با تقدیر از سایر دست‌اندرکاران امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز این استان و همچنین با اشاره به رابطه مستقیم قاچاق کالا و موضوع توسعه یافتگی کشورها، اظهار داشت: قاچاق کالا موجب بیماری اقتصاد و جلوگیری از رشد و شکوفایی مناسب آن می‌شود و به همین لحاظ، این پدیده شوم مانند علف هرز، درخت تنومند اقتصاد جامعه را بیمار می‌کند.

وی مبارزه با پدیده شوم قاچاق کالا را از جمله مصادیق بارز دستیابی به اقتصاد مقاومتی دانست و تصریح کرد: در سال گذشته بیش از 800 میلیون دلار لوازم بهداشتی و آرایشی قاچاق در کشور به صورت قاچاق وارد شده است که این میزان علاوه بر ضربه اقتصادی، تهدید جدی برای سلامت جامعه به شمار می‌رود.

سرپرست کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان فارس با اشاره به نامگذاری سال جاری توسط مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) به عنوان "تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی" خاطرنشان کرد: ورود هر هفت هزار دلار کالای قاچاق، مساوی با از بین رفتن یک فرصت شغلی در کشور است که در این زمینه باید شاهد تلاش جدی‌تر سایر متولیان، برای مبارزه بی‌امان با سوداگران اقتصادی باشیم.

بذرافشان با اشاره به نتایج منفی فرهنگی و اقتصادی ورود کالای قاچاق بیان کرد: طی دو ماه گذشته بیش از 50 تن کالای قاچاق سریع‌الفساد شامل مواد غذایی و لوازم بهداشتی آرایشی، به ارزش بیش از 800 میلیون ریال در فارس کشف و ضبط شده است.

برچسب ها: قاچاق ، امحا ، شیرازه
نظرات بینندگان