کد خبر: ۳۵۵۲۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۱ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۱

باغات کلانشهر شیراز صاحب شناسنامه می شوند

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری شیراز از ایجاد شناسنامه برای باغات این کلانشهر خبر داد.

به گزارش شیرازه به نقل از مهر،شهزاد رونق زاده پیرامون آتش سوزی باغات شیراز گفت: متاسفانه طی مدت اخیر شاهد آتش سوزی باغات سطح شهر شیراز به ویژه باغات قصردشت هستیم که در برخی از این آتش سوزیها تعداد زیادی از درختان از بین رفته است.

وی افزود: برخی از این حوادث عمدی بوده و به منظور تغییر کاربری انجام می شود در این راستا تدابیری اتخاذ شده که از آتش سوزی باغات در سطح شهر جلوگیری شود.

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری شیراز تاکید کرد: در این راستا هرگونه اقدام عمدی که باعث از بین رفتن باغها به منظور تغییر کاربری انجام شود پیگرد قانونی دارد.

وی با بیان اینکه در گروه بندی این باغات همواره به صورت باغ باقی خواهند ماند، گفت: در این راستا صاحبان باغها باید بدانند که هیچ عاملی از جمله آتش سوزی، عدم نگهداری از باغات برای خشکاندن درختان و.... نمی تواند منجر به تغییر کاربری آنها باشد از این رو ضروری است که صاحبان باغها این موضوع را مورد توجه قرار دهند.

رونق زاده در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به برخی از تدابیر برای جلوگیری از این وقایع گفت: در جلسه با دادستان مقرر شد سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری برای برخورد با این دسته از افراد وارد عمل شده و این اقدام پیگرد قانونی شود.

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری شیراز ادامه داد: در این راستا علاوه بر پیگرد قانونی افراد خاطی جرمیه تخریب درختان و... نیز از آنها اخذ می شود از این رو به آنها هشدار می دهیم که از این اقدامات خود دست بردارند.

وی در خصوص شناسنامه دار شدن باغات شیراز گفت: در حال حاضر 60 الی 70درصد باغات شیراز شناسنامه دارند و قرار است برای مابقی باغات نیز شناسنامه صادر شود.

رونق زاده گفت: در این راستا آن دسته از باغاتی که شناسنامه دارند نیز اطلاعات آنها از جمله نوع درختان، سن درختان و... نیز به روزرسانی می شود.

وی اظهار داشت: حدود یک هزار و 200 هکتار وسعت باغات قصردشت شیراز که از مهمترین باغات این کلانشهر به شمار می روند در این راستا با آن دسته از افرادی که با اقدامات خود باعث از بین رفتن این باغات که ریه شهر هستند شود، برخورد می شود.

نظرات بینندگان