کد خبر: ۳۵۵۵۲
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۹ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۱

بارش باران، هوای شیراز را با طراوت کرد

باران چهره پاییزی به شیراز بخشید و باعث شد که بسیاری از مناطق این شهر به ویژه مکان‌های گردشگری لحظاتی خالی از بازدیدکننده شود.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس، عصر امروز در واپسین روزهای شهریورماه و فصل تابستان و بعد از چند روز گرمای شدید به ویژه در ساعت‌های بعد از ظهر، باران چهره خاک خورده شیراز را برای دقایق کوتاهی شست و هم‌اینک آسمان این شهر ابری است و قطره‌های باران چهره رهگذران را نوازش می‌دهد.

مدیرکل هواشناسی استان فارس لحظاتی پیش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز بارش باران را برگرفته از رطوبت موجود در آسمان این شهر دانست و گفت: بررسی نقشه‌هـای پیش‌یابی نشان‌دهنده جنوبی شدن جریانات در سطح زمین است که هم‌زمان افزایش رطوبت را به همراه دارد.

عبدالکریم جامع اظهار داشت: بر همین اساس آسمان شهر شیراز در شبانه‌روز آینده صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد و احتمال بارش پراکنده باران است.

وی افزود: همچنین در 24 ساعت آینده در اکثر نقاط این استان آسمان کمی تا قسمتی ابری، گاهی افزایش ابر به ویژه در نواحی جنوبی و شمال شرق همراه با رگبار و رعد و برق پراکنده، وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان فارس با بیان اینکه آسمان شیراز فردا صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد متوسط خواهد بود، اضافه کرد: آسمان جنوب استان فارس در روز آینده صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد متوسط و احتمال افزایش ابر در بعد از ظهر خواهد بود.

وی ادامه داد: در شبانه‌روز گذشته لامرد با بیشینه دمای 41 درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین و  بوانات، صفاشهر و اقلید با کمینه دمای 12 درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین نقاط این استان بوده‌اند.

برچسب ها: باران ، طراوت ، شیرازه ، هوا
نظرات بینندگان