کد خبر: ۳۵۶۷۰
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۱ - ۲۱ شهريور ۱۳۹۱

تملک اراضی ملی جدی گرفته شود

مدیرکل بنیاد مسکن فارس با بیان اینکه باید تملک اراضی ملی جدی گرفته شود، گفت: برخورداری از آمار و اطلاعات دقیق مهم‌ترین عامل در پیشبرد برنامه‌های این نهاد عمرانی است.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس، سید علی نقی لقمانی با حضور در این شهرستان ضمن بازدید از پروژه‌های عمرانی در جلسه شورای معاونان حضور یافت و از نزدیک با کارکنان این نهاد دیدار کرد.

وی مهم‌ترین هدف از اجرای سفرهای شهرستانی را دیدار چهره به چهره مسئولان، کارکنان و مردم در مناطق مختلف این استان دانست و گفت: حس تعامل و همدلی بین مسئولان بنیاد، فرمانداران، بخشداران، دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستاها باید تقویت شود تا در سایه این تعاون شاهد پیشبرد اهداف این نهاد به یادگار مانده از امام راحل باشیم.

لقمانی با تاکید بر اینکه ارائه اطلاعات و آمار امیدوارکننده بازده امور را افزایش می‌دهد و بر سرعت اجرای پروژه‌های تعریف شده می‌افزاید، تصریح کرد: با برخورداری از آمار می‌توان اطلاع‌رسانی شفافی کرد و با قدرت در عرصه‌های مختلف حاضر شد.

مدیرکل بنیاد مسکن فارس ادامه داد: مسئولان بنیاد در شهرستان‌ها بحث تملک اراضی ملی و سنددار کردن آن را جدی بگیرند تا هرگاه لازم شد مشکل مردم را حل کنیم و با برخورداری از امکانات موجود وارد صحنه خدمات‌رسانی شویم.

این مسئول افزود: با تملک اراضی ملی مشکل بسیاری از بی‌قانونی‌ها و تصرفات غیر اصولی حل می‌شود.

در جریان سفر مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان فارس به شهرستان جهرم و بررسی مسائل و مشکلات پروژه‌های مسکن مهر، اجرای طرح هادی، تملک اراضی و پرداخت تسهیلات مقاوم‌سازی؛ معاونان مسکن شهری، عمران روستایی، پشتیبانی، بازسازی و نیز مسئول حراست بنیاد مسکن فارس وی را همراهی کردند.

در ادامه این سفر پروژه 40 واحد مسکونی قطب آباد جهرم و میزان پیشرفت فیزیکی آن مورد ارزیابی مسئولان قرار گرفت.

همچنین مدیر بنیاد مسکن شهرستان جهرم در حاشیه بازدید از پروژه‌های عمرانی این شهرستان گفت: اعتبار پیش‌بینی شده برای اجرای پروژه 40 واحد مسکونی قطب‌آباد 10 میلیارد و 130 میلیون ریال، تسهیلات مسکن مهر اختصاص یافته به این پروژه 7 میلیارد و 120 میلیون ریال و تسهیلات ویژه رهبری شامل 2 میلیارد و 156 میلیون ریال بوده است.

محمد اسدی میزان پیشرفت فیزیکی این پروژه را 82 درصد اعلام کرد که در پاییز امسال به بهره‌برداری نهایی می‌رسد.

به گفته وی، 10 واحد مسکونی این پروژه دو خوابه و 30 واحد دیگر آن به صورت یک‌خوابه احداث شده است.

 

نظرات بینندگان