کد خبر: ۳۵۶۷۲
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۴ - ۲۱ شهريور ۱۳۹۱

امروزه فقر و سطح تحصیلات دلیل اعتیاد عنوان نمی‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس گفت:امروزه فقر و سطح تحصیلات دلیل اعتیاد عنوان نمی‌شود بلکه اکنون برخی افراد مرفه جامعه نیز به نوعی با اعتیاد دست و پنجه نرم می‌کنند.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس، احمد همتی بوشهری صبح امروز در همایش بزرگ «بهبود یافتگان از اعتیاد» که در مجموعه فرهنگی هنری حافظ شیراز برگزار شد، اظهار داشت: در گذشته به نظر می‌رسید فقر و سطح سواد باعث اعتیاد می‌شود اما اکنون با بررسی‌های انجام گرفته این نظر درست و منطقی محسوب نمی‌شود.

وی افزود: امروزه فقر و سطح تحصیلات دلیل اعتیاد عنوان نمی‌شود بلکه اکنون برخی افراد مرفه جامعه نیز به نوعی با اعتیاد دست و پنجه نرم می‌کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس تفریحات ناسالم و معاشرت‌های نادرست را دلیل اعتیاد دانست و ادامه داد: تمام دستگاه‌ها در کشور باید دست به دست یکدیگر دهند و مافیای اعتیاد که نسل جوان کشور را نشانه رفته است، نابود کنند.

وی خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاری در زمینه مبارزه با اعتیاد باعث می‌شود این بلای خانمان‌سوز از جامعه ما رخت بربندد.

همتی بوشهری بالا بودن اعتماد به نفس در میان افراد جامعه را یکی از راه‌های مبارزه با مواد مخدر عنوان و تصریح کرد: فقدان مهارت‌های اجتماعی و ناسازگاری در خانواده از دیگر دلایل گرایش فرد به اعتیاد است.

معاون امور پیشگیری سازمان بهزیستی استان فارس نیز گفت: هم‌اکنون نوع نگاه به فرد معتاد تغییر یافته است.

معصومه فروتن اظهار داشت: هیچ‌کدام از افراد جامعه نمی‌توانند ادعا کنند که خانواده آنها مصون از اعتیاد است و به همین دلیل خانواده‌ها باید بر روی رفتار فرزندان حساسیت منطقی داشته باشند.

وی ادامه داد: در حال حاضر اعتیاد به صورت پیشرفته در جامعه وجود دارد و باید با سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی این معضل را برای همیشه حل کرد.

 

برچسب ها: اعتیاد ، شیرازه ، فقر
نظرات بینندگان