کد خبر: ۳۵۶۷۶
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۶ - ۲۱ شهريور ۱۳۹۱

کمک 2 میلیارد ریالی مردم فارس به زلزله‌زدگان آذربایجان شرقی

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر فارس از کمک 2 میلیارد ریالی مردم این استان به مردم زلزله‌زده آذربایجان شرقی خبر داد.

به گزارش شیرازه، حسین مذنب امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جهرم اظهار داشت: مردم فارس از ابتدای وقوع زلزله در استان آذربایجان شرقی با کمک‌های مالی و معنوی، حمایت‌های بی‌دریغ خود را از مردم آسیب‌دیده این استان اعلام کردند.

وی با اشاره به اینکه یک میلیارد و 410 میلیون ریال کمک نقدی مردم فارس به زلزله‌زدگان آذربایجان اهدا شده است، افزود: کمک‌های غیر نقدی مردم فارس نیز بالغ بر 950 میلیون ریال بوده که نخستین محموله ارسالی آن در قالب سه تریلی و یک کامیون توسط معاونت امداد و نجات هلال احمر استان فارس به مناطق زلزله‌زده ارسال شده است.

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر فارس ادامه داد: اقلام ارسالی در این محموله شامل چادر امدادی، پتو و موکت بوده که در بین زلزله‌زدگان مناطق آسیب‌دیده توزیع شده است.

وی با اشاره به فعالیت‌های خودجوش مردمی در حمایت از زلزله‌زدگان اخیر گفت: در این مورد نیز برنامه‌های گسترده‌ای مانند اجرای کنسرت و نمایشگاه اتومبیل‌های کلاسیک ایران برگزار و سود حاصل از آن به زلزله‌زدگان آذربایجان شرقی اهدا شده است.

مذنب با بیان اینکه مرحله دوم کمک‌های غیر نقدی هلال احمر فارس در روزهای آینده به منطقه زلزله‌زده ارسال می‌شود، خاطرنشان کرد: این محموله با توجه به نیازهای مردم مناطق زلزله‌زده شامل مواد شوینده بهداشتی و مواد غذایی از طریق سازمان داوطلبان هلال احمر فارس به این مناطق ارسال می‌شود.

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر فارس همچنین از امید نوروزی، دارنده دومین مدال طلای کاروان ورزشی جمهوری اسلامی ایران در المپیک 2012 لندن و قهرمان جهان در کشتی فرنگی به خاطر حضور در جمع مردم زلزله‌زده آذربایجان شرقی و همدردی با بازماندگان تقدیر کرد.

 

نظرات بینندگان