کد خبر: ۳۵۶۹۶
تاریخ انتشار: ۲۳:۱۷ - ۲۱ شهريور ۱۳۹۱

80 درصد زندانیان استان فارس جوان هستند

مدیرکل زندان‌های فارس گفت: 80 درصد کسانی که وارد زندان‌های فارس می‌شوند زیر 40 سال سن دارند و هزینه‌هایی را نیز به دولت تحمیل می‌کنند.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس از شیراز، موسی احمدی صبح امروز در جلسه انجمن حمایت از زندانیان شیراز با اشاره به اینکه کمک به زندانیان در کشور با تأسیس انجمن حمایت از زندانیان قدمت 70 ساله دارد، اظهار داشت: کمک به همنوعان در آموزه‌های دینی و اجتماعی ارزشمند است.

وی ادامه داد: کمک به افراد آسیب‌دیده جامعه ارزشی مضاعف دارد.

مدیرکل زندان‌های فارس با بیان وظایف انجمن حمایت از زندانیان اضافه کرد: بازسازی شخصیت زندانی، کمک به اشتغال زندانیان و خانواده آنها، ایجاد فرصت‌های شغلی برای زندانیان آزاد شده، مساعدت در وضعیت بهداشتی و دستگیری از زندانیان و خانواده آنها از وظایف این انجمن است.

احمدی با تأکید بر اینکه انجمن حمایت از زندانیان شیراز تلاش‌هایی در راستای کمک به زندانیان و خانواده‌های آنها انجام داده است، افزود: فعالیت‌های انجمن حمایت از زندانیان شیراز خوب است اما نباید به این فعالیت‌ها بسنده کرد بلکه با توجه به ظرفیت آن باید خانواده‌های بیشتری زیر‌پوشش این نهاد حمایتی قرار گیرند.

وی ادامه داد: انجمن حمایت از زندانیان باید به‌ گونه‌ای عمل کند که تنها به کمک مالی محدود بسنده نکند بلکه با ایجاد درآمدهای مستمر، سرمایه‌گذاری و اشتغال‌زایی برای خانواده‌ها، آنها را خودکفا کند.

مدیرکل زندان‌های فارس با اشاره به آمار جمعیت کیفری این استان گفت: 58 درصد از افرادی که در زندان‌ها تحمل کیفر می‌کنند، متأهل هستند که این درصد آماری می‌تواند زنگ خطری برای فروپاشی بنیان خانواده‌ها و بروز انواع آسیب‌های اجتماعی در جامعه باشد.

وی با تأکید بر اینکه 90 درصد از زندانیان در بدو ورود به زندان شغل ثابتی نداشته‌اند، تصریح کرد: مسئولان امر، سیاستگذاران و کارگزاران جامعه باید با تأمل به این موضوع بنگرند و چاره‌اندیشی کنند و محققان، پژوهشگران و اساتید دانشگاه نیز ناهنجاری‌های اجتماعی و جرائم را تجزیه و تحلیل کرده و نتیجه آن را برای برنامه‌ریزی در اختیار مسئولان ذی‌ربط قرار دهند.

احمدی خاطرنشان کرد: 80 درصد کسانی که وارد زندان‌های فارس می‌شوند زیر 40 سال سن دارند و به جای تحمیل هزینه به دولت می‌توانند در زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی نقش‌آفرین باشند و بسیاری از مشکلات جامعه را با استفاده از نیروی جوانی خود برطرف کنند.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان