کد خبر: ۳۵۷۱۵
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۴ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۱

ضرورت حضور چشم گیر در راهپیمایی روز جمعه

همراهی مردم ایران با مسلمانان منطقه در محکومیت توهین کارگردان جاهل فیلم موهن آمریکایی، نه تنها عمل به وظیفه‌ای دینی محسوب می‌شود که بعدها در ارتباط گیری با جوانان انقلابی کشورهای عربی و هم‌چنین برجسته ماندن گفتمان جمهوری اسلامی ایران در میان گفتمان‌های استکبارستیزی نیز موثر خواهد بود. لذاست که حضور چشم‌گیر در راهپیمایی‌ای که بناست پس از نماز جمعه صورت گیرد، امری مهم محسوب می‌شود.
شیرازه - اتفاقاتی که این روزها در جهان اسلام در حال رخ دادن است از چندین زاویه قابل تحلیل است. اما یکی از مهم‌ترین زوایا، صدق ادعای «بیداری اسلامی» بودن تحولاتی است که بیش از یک سال است در منطقه در حال وقوع می‌باشد.
اعتراضات مردمی به فیلم موهن آمریکایی که در آن به ساخت مقدس رسول اعظم(ص) توهین شده است را نباید صرفا در قالب یک انزجار عادی تحلیل کرد. این اعتراضات بمثابه تائیدیه‌ای هستند بر اسلامیت تحولات منطقه. این که مردم لیبی آن‌چنان از این فیلم متنفر شده‌اند که در حمله به کنسولگری ایالات متحده آمریکا در بنغازی لیبی، سفیر آمریکا را می‌کشند، این که معترضین مصری خواستار اخراج سفیر آمریکا از کشورشان هستند، این‌که در یمن فضا به دلیل تظاهرات مردمی آن‌قدر بر سفیر آمریکا تنگ‌ می‌شود که ناچار به فرار از سفارت‌خانه می‌شود و ... همه و همه اوج استکبار ستیزی مردمی را نشان می‌دهد به دلیل اهانت به پیامبرشان این‌چنین آزرده خاطر شده‌اند و این‌ها شمه‌ای از همان «بیداری اسلامی» است که رهبر معظم انقلاب مروج گفتمانی آن بوده است.
هیلاری کلینتون دیروز در نطقی گفته بود که «ما نمیدانیم چرا باید در کشوری سفیر ما کشته شود که ما در آزادسازی آن کمک کرده‌ایم!» منظور او لیبی بود. این جمله کلینتون اوج سردرگمی و عدم شناخت دقیق از اسلام را نشان می‌دهد و همین مسئله است که در بزنگاه‌ها موجب بر هم خوردن معادلات آمریکا در منطقه می‌شود.
در هر صورت، آمریکا پس از انقلاب‌های کشورهای عربی هرچقدر سعی کرده بود تا با دیپلماسی عمومی خود و با موج سواری ریاکارانه در بحران سوریه، چهره‌ای موجه از خود در نزد جوانان عرب مسلمان ایجاد کند، فیلم موهن یک کارگردان آمریکایی صهیونیست، همه آن‌چه را که دولت‌مردان آمریکا بافته‌ بودند، رشته کرد.

در چنین شرایطی به نظر می رسد همراهی مردم ایران با مسلمانان منطقه در محکومیت توهین کارگردان جاهل فیلم موهن آمریکایی، نه تنها عمل به وظیفه‌ای دینی محسوب می‌شود که بعدها در ارتباط گیری با جوانان انقلابی کشورهای عربی و هم‌چنین برجسته ماندن گفتمان جمهوری اسلامی ایران در میان گفتمان‌های استکبارستیزی نیز موثر خواهد بود. لذاست که حضور چشم‌گیر در راهپیمایی‌ای که بناست پس از نماز جمعه صورت گیرد، امری مهم محسوب می‌شود.

نظرات بینندگان