کد خبر: ۳۵۷۲۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۴ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۱

کمبود مبلغ دینی در 200منطقه عشایری فارس

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس گفت: 270 نقطه عشایری استان با کمبود مبلغ دینی رو‌به‌رو است.

به گزارش شیرازه ،حجت‌الاسلام سید ولی‌الله محمودی نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: با تلاش‌های انجام شده توسط اداره کل امور عشایر و تبلیغات اسلامی فارس بستر مناسب برای ادای فریضه نماز جماعت از سوی 200 روحانی در مناطق عشایری فارس ایجاد شده است.

وی خاطرنشان کرد: با حضور مبلغان دینی در مناطق محروم و دورافتاده شهری و روستایی، شاهد کاهش معضلات فرهنگی و ناهنجاری‌های اجتماعی هستیم.

این مسئول با اشاره به اینکه حضور روحانیان دوره‌دیده از حوزه‌های علمیه قم در مناطق عشایری این استان از جمله اهداف مهم اداره کل تبلیغات اسلامی فارس است، افزود: در بسیاری از اعیاد مهم مذهبی در مجموع حدود 400 روحانی از حوزه‌های علمیه قم به استان فارس اعزام شده‌اند که تاثیر بسزایی در ارتقای فرهنگی گذاشته است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس تصریح کرد: با پیگیری‌های انجام شده تعداد مبلغان دینی برای ترویج احکام و تبیین مناسبت‌های مذهبی در این استان به 2 هزار نفر رسیده است.

محمودی‌نژاد از کمبود فضاهای آموزشی و تبلیغی در استان فارس خبر داد و گفت: مدیران و متولیان فرهنگی این استان باید کمبودهای مکان‌های آموزشی و دینی را با ارائه راهکارهای مبتنی بر آموزه‌های اسلامی جبران کنند تا شاهد محیطی سالم، پویا و ارزشی در سطح استان فارس باشیم.

وی افزود: راه‌اندازی کانون‌های فرهنگی مساجد یکی دیگر از رویکردهای اداره کل تبلیغات اسلامی استان فارس است که در این راستا باید متولیان مربوطه تمام تلاش خود را برای جذب جوانان و نوجوانان به کار گیرند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس اضافه کرد: با تمهیدات انجام شده از سوی کانون ولایت نی‌ریز، این کانون مقام برتر هسته‌های جوان طرح اوقات فراغت را در این استان به خود اختصاص داده است.

 

برچسب ها: عشایر ، فارس ، شیرازه
نظرات بینندگان