کد خبر: ۳۵۹۵۹
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۲ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۱

برگزاری 2000 برنامه در هفته دفاع مقدس در فارس

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس گفت: بیش از 2 هزار برنامه به منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در هفته دفاع مقدس در استان برگزار می‌شود.

 به گزارش شیرازه به نقل از فارس، حسن خلیلی بعدازظهر امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مهم‌ترین برنامه‌های هفته دفاع مقدس در استان فارس شامل رژه نیروهای مسلح، چاپ عکس، پوستر و کتاب، نقد کتاب دفاع مقدس، نمایشگاه عکس، اعزام اکیپ‌های درمانی به مناطق محروم، رونمایی از تمبر شهدا و کتاب‌های دفاع مقدس است.

وی خاطرنشان کرد: گلباران قبور شهدا، برگزاری نمایشگاه نقش بهداری در دفاع مقدس، ایستگاه صلواتی، سرکشی از خانواده شهدا و ایثارگران و نواختن زنگ مقاومت در مدارس از دیگر برنامه‌های این هفته است.

این مسئول با اشاره به اینکه نقش آمریکا در ایجاد چتر حمایت استراتژیک، فرصت و امکان مناسب را برای حمله ویران‌کننده در ایران فراهم کرده بود، افزود: عراق در ابتدای جنگ تحمیلی با 12 لشکر و سه سازمان به ایران اسلامی حمله کرد و این تعداد با حمایت 40 کشور در سال 1366 به بیش از 50 لشکر در قالب 9 سازمان افزایش یافت.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس خاطرنشان کرد: میزان کمک‌های مالی و تجهیزاتی کشورهایی مانند فرانسه به عراق 50.6 میلیارد دلار، شوری سابق 16.6 میلیارد دلار، آمریکا در طی سال‌های 1361 تا 1366 معادل 1.5 میلیارد دلار، عربستان و کویت 50 میلیارد دلار، انگلیس 31.5 میلیارد دلار و آلمان 286 میلیون دلار بوده است.

وی با تاکید بر اینکه در 200 سال گذشته حدود 3 میلیون کیلومتر مربع از خاک میهن اسلامی‌مان جدا شده است، گفت: بعد از انقلاب اسلامی با کمک و حضور مردم همیشه در صحنه انقلاب اسلامی و درایت و رهبری امام راحل و مقام معظم رهبری حتی یک وجب از سرزمینمان به دست دشمن نیفتاده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در ادامه از راه‌اندازی موزه دفاع مقدس خبر داد و افزود: تاکنون 95 درصد کارهای اجرایی این موزه به پایان رسیده است و در صورت تامین بودجه در آینده نزدیک به بهره‌برداری کامل می‌رسد.

نظرات بینندگان