کد خبر: ۳۶۰۴۳
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۱ - ۰۱ مهر ۱۳۹۱

نخستین دبیرستان نمونه دولتی قیروکارزین افتتاح شد

هم‌زمان با آغاز سال تحصیلی جدید، نخستین دبیرستان نمونه دولتی قیروکارزین با حضور فرماندار و سایر مسئولان محلی در این شهرستان افتتاح شد.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس از قیروکارزین، فرماندار قیروکارزین بعد از ظهر امروز در مراسم افتتاح نخستین دبیرستان نمونه دولتی این شهرستان اظهار داشت: مبحث آموزش و پرورش از مهم‌ترین مسائلی است که در جامعه اسلامی مورد توجه مسئولان است و با تلاش‌های صورت گرفته شاهد اقدامات خوبی به ‌منظور توسعه و پیشرفت عرصه آموزش و پرورش قیروکارزین بوده‌ایم.

عبدالحسن صمدنژاد افزود: اگر می‌خواهیم کشور ما در آینده از نظر علمی در جهان بالنده و مقتدر باشد باید آموزش و پرورش را به سمت جلو هدایت و به آن بیش از پیش توجه کنیم و نقش دانش‌آموزان و توجه آنان به تحصیل نیز به عنوان آینده‌سازان ایران اسلامی از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش زیرساخت یک جامعه است، ادامه داد: اگر کیفیت سطح آموزش بالا باشد در کنار آن می‌توان بیشتر به مسائل تربیتی نیز پرداخت و در این صورت بسیاری از مشکلات موجود در جامعه برطرف می‌شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: سال تحصیلی جدید از حیث اجرای طرح سند تحول بنیادین آموزش و پرورش از اهمیت بالایی برخوردار است و انتظار می‌رود با تلاش بی‌وقفه مسئولان و مدیران زمینه برای اجرای این طرح که از مطالبات رهبری از آموزش و پرورش است، هموار شود.

فرماندار قیروکارزین با شاره به هم‌زمانی بازگشایی مدارس با هفته دفاع مقدس مهم‌ترین اصل در این ایام را ترویج روح دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت، روح از خودگذشتگی و فرهنگ بسیجی به‌ویژه برای نسل جوان دانست و بیان کرد: تقارن هفته بزرگداشت دفاع مقدس و شروع سال تحصیلی از برکاتی است که باید از آن برای آشنایی دانش‌آموزان با آموزه‌های شهدا و انقلاب اسلامی بهره‌برداری کنیم.

صمدنژاد ادامه داد: باید فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه زنده کرده و با بهره‌گیری از این فرهنگ با تحریم‌ها و برنامه‌های شومی که ایادی استکبار علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی رقم می‌زنند، مبارزه و مقابله کنیم.

وی در پایان افزود: آموزش و پرورش دارای گستردگی بالایی است که با این وصف نیازمند مدیریت قوی و متفکرانه‌ای است تا بتواند این سیستم را با پویایی و نشاط اداره کند و تمام دستگاه‌ها باید در تحقق این امر آموزش و پرورش را یاری کنند.

به گزارش فارس، در این مراسم دبیرستان نمونه دولتی علامه اقبال لاهوری قیروکارزین با 120 دانش‌آموز نخبه در دو مقطع اول و دوم دبیرستان کار خود را آغاز کرد.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان