کد خبر: ۳۶۰۵۰
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۰ - ۰۱ مهر ۱۳۹۱

دانش‌آموزان فارس نباید از انجام فعالیت‌های پژوهشی دور بمانند

استاندار فارس گفت: دانش‌آموزان استان فارس نباید از انجام فعالیت‌های پژوهشی دور بمانند.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس از شیراز، حسین صادق عابدین بعدازظهر امروز در مراسم آغاز سال جدید تحصیلی مدارس فارس اظهار داشت: در محور آموزش گسترش پژوهشگری اساس فعالیت‌ها بوده و امروزه نیاز دنیا انجام فعالیت‌های پژوهشی است و دانش‌آموزان استان فارس نباید از این موضوع دور بمانند.

استاندار فارس اضافه کرد: آموزش و پرورش و دانش‌آموزان فارس باید پژوهش‌محوری را جدی بگیرند تا در آینده شاهد ایجاد عرصه‌های جدید در علم، فناوری و تولید توسط محققان این استان باشیم.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های آموزش و پرورش فارس در سال جاری تحصیلی سه محور اصلی دارد، گفت: فعالیت‌های آموزش و پرورش فارس در سال جاری تحصیلی شامل سه محور اصلی فرهنگی، اجتماعی، آموزشی است.

این مسئول افزود: استان فارس دارای 880 هزار دانش‌آموز و 200 هزار دانشجو است و به نظر می‌رسد در هر خانواده چهار نفری حداقل یک نفر دانش‌آموز یا دانشجو وجود دارد.

صادق عابدین تصریح کرد: فعالیت‌های آموزش و پرورش فارس در سال جاری تحصیلی شامل سه محور اصلی فرهنگی، اجتماعی و آموزشی است.

وی افزود: در محور فرهنگی اساس کار افزایش اقامه نماز جماعت بین دانش‌آموزان است تا به این وسیله این افراد در محلات و خانواده‌های خود نیز سایرین را به اقامه نماز جماعت ترغیب کنند.

استاندار فارس اضافه کرد: در محور اجتماعی تقویت نظم فردی و اجتماعی اساس کار است که قرار شده آموزش و پرورش فارس مصادیق نظم در جامعه را پیدا کند تا به این وسیله شاهد گسترش نظم در سطح جامعه باشیم.

به گزارش فارس، زنگ آغاز سال تحصیلی با حضور مسئولان استانی در مدرسه راهنمایی شاهد 16 که از جمله مدارس هوشمندسازی شده این استان است، نواخته شد.

انتهای پیام/ص

نظرات بینندگان