کد خبر: ۳۶۰۷۴
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۰ - ۰۲ مهر ۱۳۹۱

می توان همواره بدترین تحریم ها را به فرصت تبدیل کرد

در سخت ترین شرایط می شود نا ممکن ترین کارها را انجام داد  البته با حول و قوه الهی و با ایمان ، با شعار الله اکبر و با بسم الله گفتن .

به گزارش شیرازه به نقل از سراج استهبان,حجت السلام  مصطفی خاوری امام جمعه استهبان گفت: در دهه کرامت به سر می بریم، این دهه دهه تکریم اهل بیت عثمت و طهارت، روز تکریم امامزادگان سراسر تمام کشور است. امامزادگان متعددی در سطح شهرستان ما وجود دارد. یکشنبه روز بزرگداشت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) است که در سراسر کشور برنامه های متعددی برگزار خواهد شد. مردم استان فارس وظیفه مضاعفی در مقابل این امامزاده بزرگوار و حضرت موسی بن جعفر دارند. 

همچنین ایشان افزودند: روز 31 شهریورماه 1359 ارتش بعث عراق به دستور صدام ،جنگی نابرابر و بسیار عجیب، عجیب از این نظر که ایران کشوری است نوپا، ارتش از هم پاشیده و سپاه روزهای اول کارش است، مردم سردرگمند، مسئولینن عالی رتبه کشوری توان مدیریت چنین بحران ها و خطراتی را ندارند. یک جنگ نابرابر فقط به جرم اینکه مردم ایران نمی خواستند دیگران برای آنها تصمیم بگیرند و می خواستند آزاد باشند و طبق دستورات دینیشان برنامه های حکومت و زندگی شان تنظیم شود. جنگ را شروع کردند به هدف اینکه چند ساعته ابتدا خوزستان را از ایران جدا کنند و بعد جزایر ایرانی خلیج فارس را از مملکت جدا کنند و نهایتا سه روزه ایران را تسخیر کنند. اما وقتی که وارد میدان شدند دیدند که قضیه چیز دیگری است.همه پیش بینی ها غلط از آب درآمد ارتش از هم پاشیده بود گرچه سران ارتش یا برکنار شده بودند یا در زندان بودند یا فرار کرده بودند. سپاه گرچه نوپا بود اما خوش درخشید و خوب عمل کرد، نیروهای مردمی و بسیج خوب به میدان آمدند، مسئولین عالی رتبه مملکتی خوب مدیریت کردند.

وی ادامه داد:تمام دنیا بعد از آن قضیه به میدان آمدند و تمام کشورهای شرق و غرب با همه جنگ سردی که بینشان بود به صدام کمک کنند امکانات، آموزش و مشاوره های نظامی، هواپیما و تمام تجهیزات نظامی و جنگی بدهند در این برنامه اتفاق نظر داشتند تمام کشورهای عربی به غیر از سوریه کمک کردند که الان فشاری که به سوریه وارد می شود به دلیل این است که با صدام همکاری نکرد و مخالفت کرد با جنگ بر علیه ایران. اما ملت ایران یک تنه سربلند و پیروز آرزوهای آنها را با مقاومت خود بر باد داد.

امام جمعه استهبان تصریح کرد:معلوم می شود اولا دشمن همیشه است و همیشه دشمن آماده است نتیجه دیگر این که در سخت ترین شرایط می شود نا ممکن ترین کارها را انجام داد  البته با حول و قوه الهی و با ایمان ، با شعار الله اکبر و با بسم الله گفتن . اگر وارد میدان شدید با توکل به خداوند و ایمان به خداوند در سخت ترین وضعیت در سال 1359 ملت به میدان آمدند و بحمدالله سرفراز از این جنگ 8 ساله و دفاع مقدس بیرون آمدند.

می توان همواره بدترین تحریم ها را به فرصت تبدیل کرد می توان نتیجه برعکس داد ما در دنیا شناخته شدیم و همه دشمنان ما نیز شناخته شدند. موقعیت هر دو طرف شناخته شد. عظمت این ملت شناخته شد . بدترین تهدیدات را ملت ایران به فرصت تبدیل کرد امیدواریم که روح شهیدان والامقامی که باعث این عزت و سربلندی شدند قرین رحمت خداوند گردد و با شهدای کربلا محشور بگرداند.

انتهای خبر/ص

نظرات بینندگان